söndag 16 november 2014

-"Sorry, grabbar, jag har en 18timmars flygresa och jobbet kalla på måndagmorgon, så jag drar nu."




Fast väst skadeglatt porträtterar Putin som en sorgligt islolerad figur på G20mötet, har han fortsatt mycket nära förbindelser med Bric -länderna (Brasilien,Indien, Kina och Sydafrika), en grupp som ökar på sitt inflytande i G20, och som i finansiell storlek matchar G7-länderna. 

Inte så väldigt isolerad alltså. Förutom av de vanliga västliga EUdiktaturkramarna och världsrånarna.  

Checkpoint på Putins diktatur utifrån en vanlig ryss´perspektiv: 

1) År 2000 -  om jag hade tur hade jag tillräckligt med pengar till mat. 

2) År 2007  hade jag råd med en resa till Egypten om året.

    3)År 2014 har jag tillräcklt med pengar att åka till Thailand en gång om året. 

Men, dollar har blivit lite dyrare........

2 kommentarer:

  1. Carina:
    Funderar ibland över om det endast är vi som känner USA från insidan,som undgår att indoktrineras av dagens västmedia.
    Vidare kretsar mina tankar över vilka det är som vill göra sig vinning av ett nytt "kallt krig" ?

    SvaraRadera
  2. De pengarna har vi inte, de som behövs för att avslöja vilka de är, de som miljarder på andras olycka.

    SvaraRadera