fredag 17 oktober 2014

Metros propagandamaskin är igång.

  • Lyxliv för Kriminalvårdens anställda

    Metro: Lyxhotell och första klass betalas med skattemedel när Kriminalvårdens anställda åker på utvisningsresor, avslöjar Kaliber i Sveriges Radio.

    Ett lyxhotell i Dubai.


    • Ellen Nygren ·  Toppkommentator · Jönköping, Sweden
      Ge tillbaka mina skattepengar!

      • Laszlo Magyar ·  Toppkommentator · Eskilstuna, Sweden
        MAN KAN INTE LÅTA BLI ATT REGAGERA AGRESIVT......FÖR INTE FAN VILL JAG ATT MINA SKATTEPENGAR GÅR TILL SÅDANA HÄR ÄNDAMÅL........DOM ANSVARIGA BORDE FANEMEJ SKÄMMAS.TILL VÄLFÄRDEN FINNS DET INGA PENGAR.......MEN TILL DENNA ÄNDAMÅL FINNS DET.......INTE UNDRA PÅ ATT SVERIGE BARA SJUNKER OCH SJUNKER......OCH VART TAR ALLA MILJADERNA VÄGEN AV DET PENGAR FOLK BETALAR IN TILL STATEN.....FY FAN

        • Eveline Nordlund
          Ännu ett fall av skatteslösande... Det är lätt att slösa när det inte är dina pengar. Sådant här borde förbjudas

          Ojojoj, här var det minsann ord och inga visor från folket som lydigt gapar och sväljer propaganda!!

          Här kommer min kommentar:Folk här går galet bananas över tjänstemännens villkor, men skulle aldrig lyfta ett ögonbryn över de som orsakat resorna, och de gigantiska summor det kostar oss med avvisningar från Sverige. Och tro mig, det är inte tjänstemännen som vinner den ligan, även om Metro gärna vill att vi ska tro det. Dessutom, har jag inblick i hur dessa avvisningar kan gå till. Det är verkligen inga gulliga historier, bevare mig väl.Tjänstemännen förtjänar mer än väl en bra hemresa.

        5 kommentarer:

        1. Att svenska folket går på sådana riktade reportage mot av/utvisande.
          Naturligtvis skall alla,som så vill mördare,jihadister och annat pack få fortsätta vistas i Sverige,och livnäras från rejäla bidrag !
          Inse att ni lever i ett skimmer av lögner,fabricerade av kommunister och miljöextremister inom presskåren...

          SvaraRadera
          Svar
          1. Du menar att när det kommer 3000 nyanlända per vecka är det ok och inte massinvandring men när vi utvisar 30 st i ett paket kallas det "massutvisning"?
            Är folkets mattekunskaper så dåliga att de inte begriper att detta KOSTAR? Man är tydligen mer upprörd äver riksdagsledamöternas lönehöjning som med en snabb beräkning på årsbasis motsvarar ungefär 2200 dygnskostnader för "ensamkommande".. ca 5 st på årsbasis.
            Antalet ensamkommande i år blir väl uppåt 4-5000??
            Bara som jämförelse..

            Radera
        2. Ordet "Lyxhotell" är för en absurd enkelt att finna,om man jämför vår inhemska hotellstandard med utländska !
          Bara ett av många ord som tyder på,att uppdragsgivarna till indoktrineringsförsöket ännu en gång,inte varit vuxna sin uppgift....

          SvaraRadera
        3. Kan försäkra dig,att samtliga Hotell i länder utanför Norden har betydligt högre klass.Vad gäller priserna i Dubai vet jag inte var de ligger idag.På min tid i landet låg de på c:a 120 USD/dygn...Men över i Staterna var de betydligt dyrare vill minnas.priserna låg på mina om de 170/220 USD !
          Och detta var inte på långt när "Lyxhotell",utan enbart 3/4-stjärniga !Vad jag vet är,att Berlins "lyxhotell" ligger på c.a 4-5.000 SEK/dygn.Men det finns också betydligt dyrare...

          SvaraRadera
        4. Kaliber kommer med gamla nyheter.
          Läs på Merith Wagers blogg, hon rapporterade om detta 2005..
          Sover de på Kaliber??

          SvaraRadera