torsdag 2 oktober 2014

Därav sisun!


5 kommentarer:

  1. Det är nog bra med en och annan skrattexplosion. Har nu spridit denna "sanna" historia i min omgivning. Till och med min sambo som har en helt annan humor än jag, log lite. Nu en halvtimme senare, ler jag fortfarande brett. De är gjorda av ett segt virke, finnarna. Masurbjörk?

    Skogis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berättade för min granne, han kontrade med - "Vet du vid vilken ålder den finska kvinnan är som bäst?" Jag: ehhh...nä.
      Min granne: -"Sugosex."
      Nu får vi nog gå och lägga oss!!

      Radera
  2. Att vara där inne är en sak.
    Att komma ut frisk och kry en annan.
    Även om tiderna blivit bättre sedan I. P Semmelweis tid.
    Mer orolig för dottern än när det var dags för frugan.

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Semmelweis kunde förhindra bakterie överföring...men under hans tid fanns ingen insemination så då blev det ingen överraskning om barnet blev vit, svart, röd eller gul...kanske....det är ändå bara mamman som vet vem pappan är...förhoppningsvis...enligt judiskt ordspråk!
      Stefan H

      Radera
  3. NEJ, NEJ, NEJ! Finlandia är för hurrit. En äkta finne dricker bara [kotimainen] Koskenkorva. ;-)

    SvaraRadera