fredag 19 september 2014

Skottland sa nej till självständighet.


8 kommentarer:

  1. Sorgligt!
    Trodde mycket bättre om dem.
    Skall göra mitt bästa att trösta hustrun.
    Skotsk lax med Chablis kan kanske hjälpa för stunden.

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  2. Idag får du en massa pluspoäng, Jansson!

    SvaraRadera
  3. Bara idag?
    Vad gör jag för fel de andra dagarna?

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet ju inte hur du har det, men hemma hade det gått åt en hel del fisk, det kan jag lova.

      Skogis.

      Radera
  4. The life of Jungman Jansson och Skogis...!

    SvaraRadera
  5. Bara ett liv för oss två gossar?
    Men vi är ju inte gängade!
    Skulle dock gärna arvodera herr skogis till att röja smärre träd på ön.
    Vågar ej själv.
    Ibland slår självbevarelsedriften till.

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  6. Nja, vi får nog visa stor försiktighet i det där med att gänga oss. Vi får kanske nöja oss med vad vi har, även om det kostar oss en lax då och då. Sen är det väl så vad gäller att röja träd. Dessa träd finns tydligen på en ö. Nu är det så att jag har lika stor respekt för vattenfärder som du kanske har för motorsågar.
    Fast jag måste medge att det är värdelöst att "tura" på en bro. En båtfärd kan ha sin tjusning, fast bilder från filmen "Den perfekta stormen" dyker upp hela tiden. Kanske lider jag ibland av överhettad fantasi.

    Skogis.

    SvaraRadera
  7. Jag som inte ens har sett motorsågsmassakern.
    Kan tänka mig blodet spruta okontrollerat..
    Träd är ju rätt vackra där de står.
    Men inte om de krossar en Friggebod.
    Såg ni att herr Attefall förpassades ut från Riksdagen.
    Manfall...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera