onsdag 12 mars 2014

Om jag kunde skriva en dikt


så skulle jag göra det idag. 

Vi flyttade ut till ön för en vecka sen - rekordtidigt - och än så länge går jag bara omkring och negligerar allt som måste göras, alla fönster som måste putsa och allt som måste tas tag i och fräschas upp, och bara mår så in i helskotta bra. I märg och ben.

Solen öser sina guldstrålar  över oss, stenarna på stranden har rumlat runt sen sist, sjöfågeln låter med alla sina läten allt från knarr och ho-hoo, till rop och skrin. Idag ska jag småleende titta på när knoppar brister och lyssna på när alfågeln tar vårens första reningsbad under salta skvätt och små ivriga plask.

4 kommentarer:

  1. "Bort längtande vekhet ur sotiga bröst, vik bekymmer ur snöhöljda bo. Vi ha eld, vi ha kött, vi ha brännvin till tröst, här är helg djupt i (öarnas) ro....fritt efter Dan Andersson.
    Stefan H

    SvaraRadera
  2. Tänk om man kunde son han! Beskriva lyckan av att slippa se Sverige i vansinnesfärd mot undergången, om blott för ett par minuter.

    SvaraRadera
  3. Avundas dig!
    Njut i skärgården.
    Fixa gärna mer än 19 grader i vattnet till sommaren.
    " ännu har jag linjen i norr".

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  4. Jatack, men det går ingen nöd på dig, om jag förstått saken rätt!

    SvaraRadera