lördag 21 december 2013

Vad är det med

clemetinerna? Vad är det för fel? Är de tänkta som skådebröd? Har ett helt fat framför mig, jag tittar på dem och morrar. Det är absolut mission impossible att få hål i det sega skalet, och att skala dem finns bara inte. Kan man ens ta betalt för saker som inte är möjliga att äta? Skäms inte affärerna?

Känner mig som Povel med kokosnöten, alla sätt jag prövat har vart fel.Med min lilla yxa högg jag tills jag blev stel.Bordet fick hack, parkettgolvet sprack - men clementinen den är hel.

Nej inte med ens hammare och spik, det är bara clementinen som är sig lik.

1 kommentar:

  1. Läste för länge sen i min barndom en amerikansk bok om de svarta slavarna i söder.När en av dem blev bättre utbildad och kom in i de vita kretsarna i norr, blev han häpnad över att folk skalade apelsinerna.
    I söder åt slavarna dem hela.
    Jag själv brukade älska det vita innanför skalet mer än frukten när jag var barn. Inte mer numera. Har dock inga problem med clementinskal. Låter dom ligga ett par veckor i kylen innan tar fram dem.

    SvaraRadera