söndag 1 december 2013

Jag brukar blunda för och ignorera hysteriska julförberedelser i oktober.

I år har jag lyckats så bra så jag har missat hela millevitten. 

På riktigt. 

Vi hade familjemiddag både igår och idag, nu snusar Björn och hundarna för länge sen, ty jaktklockan ringer arla. Plötsligt slår det mig med panik i magtrakten, att det är första advent - och att jag inte hämtat julsakerna, ljusslingorna, dörrprydnaden, adventsstaken och inte plockat mossa. Tittar på klockan och inser att det är rätt kört. Men, lucky me, jag behöver inte berätta det för mamma i Skåne, och jag skyller allt på vädret. Hösten har inte tagit mig med storm alls, utan med solsken och mildväder, därför är jag mentalt bara i slutet av september eller början på oktober. 

Eller också är det helt enkelt demens. 

4 kommentarer:

  1. Min sons sibiriska fru blev nästan galen idag när hon såg att alla grannarna hade adventljusen i fönstren och min son inte hade satt fram dom för han körde mig fram och tillbaka från julmarknaden. Jag som pensionär som många andra försöker ju sälja mina hobbyalster till dom hugade kunder som bara vill köpa nåt att äta. Jag själv skulle aldrig köpa nåt ätbart på nån marknad, man ser ju hur det går till.

    God 1. advent till alla, så länge man är tillåten att önska det!

    SvaraRadera
  2. Säg till sibirska frun att hon är med på min trend -"oj, var det jul? Det glömde jag"

    SvaraRadera
  3. Själv har jag nu under dag tre njutit kring Julmarknader i Berlin.Över miljoner juleljus som strålar från kilometerlånga Einkaufsmeile...
    Över Julens budskap genom laserspel över stora affärsfasader...o.s.v.
    F.ö. satt jag varje kväll vid ett Glüweinstand vid Gendarmenmarkt, och drack min glögg mit Schuss ,vid en levande bokevedsbrasa !Träffade och pratade,med otaliga turister från halva världen runt elden,och fick med mig mycket intressanta samtal som ett minne...

    SvaraRadera
  4. Bokved?
    Du menar inte bok-bål?
    Tyskarna tryckte ju inte bara böcker först i Europa
    De hade ju en festlig ide att bränna dylika ävenledes.
    Visst har jag bara positiva kommentarer?

    Annars gillar jag dem man möter som turist och i yrket mycket bra.

    Skepparn

    SvaraRadera