onsdag 25 december 2013

Ibra kadabra!


I en intervju sågar Zlatan Ibrahimovic svensk statsmedias genus-tvångs-jämförelse mellan herr och damfotboll.

-"Damerna kan få en cykel med min autograf så blir det bra. När jag kommer ut i Europa jämför de mig med Messi och Ronaldo, när jag kommer hem jämför de mig med damfotbollsspelare. Med all respekt för det damerna gör, lägg ner det där, det är inte ens roligt. Det är ett dåligt skämt som inte ens går hem i Rosengård."

Detta kallar ex-pressen för "hårt angrepp" mot det damerna presterar på plan. 

Jag säger att Zlatan har 100 procent rätt, Sverige kan bara inte ta hans raka uppriktighet. Han gör en tungt vägande och helt adekvat reflektion -  damfotboll kan självklart inte jämföras med herrfotboll. 

Därför tävlar inte män och kvinnor med varandra i några idrotter, ens i  fittstimsSverige. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar