lördag 28 december 2013

Efter Zlatans raka modiga anti-PK-statement, nu kommer Johan Hakelius!

Skrivargeniet  Johan Hakelius, a-b, om att rapkulturen är makalöst töntig:

- Platt, dum och barnslig. Och ful. Kanske är alltihop ett skämt. Kanske var det någon musikmogul som slog vad. "Jag lovar", kanske han sa, "att jag kan sälja vad som helst." "Vadsomhelst?", frågade hans kompis. "Vadsomhelst!", svarade mogulen tvärsäkert. 

 "Jag lovar att jag kan göra en världshit av vuxna män i träningsoverall, fetare guldkedjor och fler diamantringar än ryska lyxluder och Fleksneshattar på huvudet. De ska ständigt hälsa på varandra på konstigare sätt än frimurare."

"Jag lovar dessutom att deras musik ska låta som klacken på Råsunda, att texterna bara får handla om vad de heter, om hur man mördar folk och om hur många brudar de knullat och slagit den senaste veckan. Artisterna ska vara svarta och använda det gamla rasistiska uttrycket "niggers". Orden "bitch", "fuck", "motherfucker", "pussy", "dick", "suck" och "ass" måste finnas med i varje rad."


Hur många likes som helst för den här krönikan! Och låt oss hoppas, typ innerligt, att Zlatan och Hakelius startar trend, anti-PK- statement-trenden. Efter den ybersorgliga och ängsliga kränksjukan - en frisk öppen och ärlig trend, be a Man or a Woman and spit it out for  heavens sake.

2 kommentarer:

  1. Det är inte utan att man kan undra hur många av dessa som tycker att Rap-olåten, verkligen är så bra som de verkar göra gällande. (Jag höll på att skriva Rap-musik, men det gick bara inte). Eller är det som vanligt,att den trenden råka passa in i de högljuddas agenda eller är det bara på modet just nu. Med tanke på PK och allt däromkring. Visst är jag ur fas med det mesta som etablissemanget omhuldar i den här världen, men verkar vara i fas med i stort sett alla jag pratar med och träffar i olika sammanhang. Jag hoppas också att det är en ny trend att fler människor tänker efter lite och kopplar ihop vad det är som händer i vårt, på flera nivåer, allt mer sargade land.

    Skogis.

    SvaraRadera
  2. 2014 har inte börjat ännu, men visst känns det lite, lite hoppfullt, Skogis!

    SvaraRadera