onsdag 20 november 2013

Svenska Försvaret fick byxångest,

efter sociala mediers granskning, kryper till korset och ändrar texten i sin uppförandekod

från:”Det går till exempel inte att i sin tjänst skriva under på att mångfald på en arbetsplats är en tillgång och något man vill främja och verka för, för att sedan engagera sig mot invandring på fritiden. Trovärdigheten skulle bli lidande, inte bara för medarbetaren själv utan för hela Försvarsmakten”.

till:"Det går till exempel inte att aktivt arbeta för en ökad mångfald i Försvarsmakten och samtidigt ge uttryck för anti-demokratiska värderingar eller annat som strider mot lag, förordning eller värdegrund. Trovärdigheten skulle bli lidande, inte bara för medarbetaren själv utan för hela Försvarsmakten."

Fast. Det där är ju bara make over och ord. 

Och svenska folket har ju, sorgligt nog, mycket väl redan förstått vad Försvaret egentligen menar.

3 kommentarer:

  1. Byx?
    Trodde det bara var kjolar och klänningar därstädes!

    Skepparn

    SvaraRadera
  2. Möjligen är det bara ord, men för mig ändrades betydelsen radikalt.

    SvaraRadera
  3. Från att ha avsett att öppet förhindra SD-väljare (inga som vill stoppa invandringen) i försvaret, byter man wording. Jag önskar att det kunde imponera på mig, jag har stöttat försvaret i alla lägen och har haft ett enormt förtroende, men att fiffla med code of conduct för att lyda staten, har gjort mig bedrövad.
    Glad att du kan se ordbytet så positivt!

    SvaraRadera