onsdag 2 oktober 2013

Naked Norwegian guy picks up girls. Socialt experiment eller trakasserier?


Det här youtubeklippet på Fred Andreas Ligaard, "Freddy Fairhair", har fått stor uppmärksamhet. Videon visar Ligaard i Frognerparken, när han närmar sig tjejer, klär av sig naken framför dem, ger dem en kram eller frågar efter deras telefonnummer. Ibland har snabeln fjong. Efter bara två dagar har videon visats 2 miljoner (?!?) gånger!!
- Jag vill underhålla och inspirera, man behöver inte gå så långt som jag gör, men jag vill göra skillnad och minska de sociala spärrarna mellan oss. 

I USA fnittrar man dock inte som i Norge, de upplever detta ass-hole som ett vidrigt harassment och vill spärra in den galne norrmannen. I andra länder skulle han förmodligen bli av med självaste petterniklas. 

Mig skrämmer inte nakenhet det minsta, när den är såhär harmlös, ofarlig och ohotande. Jag är däremot helt förskräckt för heltäckande kläder som döljer varje uns av medmänsklighet. 



daily dot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar