torsdag 3 oktober 2013

Är det nån som vill ha en svensk kanelbulle "gratis" av den här mannen imorgon?

Vålds-, och stenkastarvänsterns egen kung, Alex Bengtsson, tillförordnad vd Stiftelsen Expo, försöker göra Kanelbullens dag till en symbol för "omtanke och antirasism", speciella  "antirasistgrupper" kommer att dela ut kanelbullar på Kanelbullens dag, imorgon fredag 4 oktober. 

Expokamraterna har hysteriskt fnittrat sig igenom symbol efter symbol att sno från svenskar, bara för att liksom, som att visa futtiga muskler.  Deras kleptomani har nu drabbat kanelbullen, så de är extatiskt nöjda med sig själva. Men, syftet är inte omtanke. Tvärtom stölden är, precis som allt annat tjyveri, tänkt att göra ont. Den stolta gyllenbruna svenska kanelbullen med pärlsocker på, låter sig dock inte stjälas i ett antisvenskt PR- hat-jippo. 

 Och "antirasism" har ju just genom Expos försorg devalverats till bara ett annat skitord för svenskhatande antivita.  Men, lustigt  ändå att dom är så benägna att sno från oss, vi verkar ha allt dom vill ha. 

Själva har de ju definitivt ingenting som frestar till stöld.

6 kommentarer:

  1. Jo, en sak har de som jag gärna skulle lägga vantarna på.
    De där jäkla vuvuselatutorna! Jag skulle vilja ha alla tutor på ett stort bål som sedan skulle bringa ljus i höstmörkret.

    Imorgon äter jag min kanelbulle och det sista jag kommer tänka på är expo och rasism.

    //Tina

    SvaraRadera
  2. Kommer att avstå...På "Negerbullens dag" ,intog jag de kalorier som var behövliga
    !F.ö undrar jag vem som utser,och döper dessa våra dagar till allt underligare namn !
    I Tyskland firar man idag 3 oktober och återföreningen,men redan imorgon är det de "äldres dag".
    Om nu detta innebär någon förbättring..

    SvaraRadera
  3. Bränn vänsterns alla vuvuseletutor på ett bål mot västerns intolerans! Och Lars, det är såhär: Kanelbullens dag firas i Sverige den 4 oktober, varje år ända sedan 1999. Dagen instiftades av Hembakningsrådet, för att vi ville fira vårt fyrtioårs-jubileum. Vi ville helt enkelt hylla vår hembakartradition genom att lyfta fram ett älskat bakverk. Det är alltså Hembakningsrådet som nu blivit rånade på sin tradition av Expo. Men om vänstern sin vana trogen hotat med rasistkortet, så kommer förmodligen Hembakningsrådet att "frivilligt" dela med sig av dagen.......
    Hitta på nåt själv, kan man tänka, fast förutom att sno, döma andra, tuta och kasta sten, har de kanske inte så¨mycket idéer.

    SvaraRadera
  4. För att balansera min tidigare kommentar.Jag absolut inget emot "snäckor"..som vi skåningar brukar jag kallar dem.
    Tvärtom brukade jag ibland baka sådana själv när vi var bosatta i Berlin.Inget som kräver större kunskap för att inte framstå som något av en "besserkönner" !

    SvaraRadera
  5. Ta en svensk snäcka till kaffet imorgon Lars, låt inte vänstern vinna.

    SvaraRadera
  6. Vid 14:00 eller så,så satte jag med vällust i mej fyra kanelbullar. Som en kombinerad frukost och eftermiddagskaffe. Något som säkert skickar rysningar genom dietister och andra som vill styra våra liv och leverne. Gott var det, men säkert inte så nyttigt. Dessutom skänkte jag inte kanelbullens dag någon särskild tanke. Håller inte reda på den sortens dagar. Jag skänkte definitivt inte expo och likasinnade en enda tanke. Det hade stört min "madaro" å det grövsta. Får se om det har blir några snäckor över till morgondagen.

    Skogis.

    SvaraRadera