lördag 19 oktober 2013

83% av fransmännen vill riva romernas läger, och avvisa dem.

Det är med sorg i hjärtat man ser barnen, men det går inte att acceptera deras livsstil, bajsblöjor och använt toapapper slängt överallt. Vem ska städa efter dem? Romerna tigger på gatorna, och använder sina småbarn för sympati, många försörjer sig med ficktjyveri och butiksnatterier. I Frankrike ser alla ner på dem,oavsett politisk hemvist, det är negativt att romerna själva inte anstränger sig  för att anpassa sig till samhället.

Jag tror enda chansen för dessa kringresande måste lösas med bistånd till länderna romerna flyttar från. Bistånd till anpassning, skola och arbete där.

 


6 kommentarer:

  1. Att acceptera tiggeri på våra gator och torg är en stor skam. På så sätt gör vi det möjligt för dem att leva på vårt samhälle utan att någonsin kunna/vilja integreras.

    SvaraRadera
  2. Instämmer, ett riktigt lågstatusmärke för ett land.

    SvaraRadera
  3. Arbetsläger är nog det ända som skulle hjälpa.

    SvaraRadera
  4. Överallt skrivs och pratas det bara om romernas rättigheter, aldrig om skyldigheter. Det är bara jag som svensk skattebetalare som har skyldigheter, aldrig några rättigheter.
    Finns det något land mer i världen, där rättigheter och skyldigheter väger lika?

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte, men jag vet att i Sverige står vi infödda för skyldigheterna, de invandrade för rättigheterna. Och det är för mig en gåta.

    SvaraRadera
  6. I Sverige tycker 83% av alla svenskar att allt är vårt fel att romerna har det som de har det.

    SvaraRadera