onsdag 25 september 2013

Respect Peter Springare, rotelchef vid Örebropolisen, en bragdman bland alla kacklande hysteriker i Sveriges PK-hönshus.


Lyssna här - det var det bästa jag har hört! Peter Springare springer inte och gömmer sig, och ber inte om ursäkt , när medierna har satt eld på en ny samlad "val-2014-attrapp". Så som hans löjeväckande chefer Bengt Svensson och Beatrice Ask gör - två av alla kujoner som kröker rygg under rasist-paniken - den som har gjort Sverige till en stat av oinskränkt gruppvälde.

Istället redogör Springare sakligt, behärskat, erfaret, insatt, vidsynt och bildat, för det som ingen i drevet hade planerat och önskat, nämligen att romerna är registrerade, inte av etnicitet eller "rasistiska förtecken", utan på grund av kriminalitet. Att barn finns med är inget ovanligt, då dessa i vissa kretsar tvingas begå kriminalitet, och för att de bedöms ha ett skyddsbehov.


Ta dig i brasan Wolodarski, ditt syfte har aldrig varit grumligare. Och  mera uppenbart.

17 kommentarer:

  1. Rasism hör ihop med låg intelligens visar forskning: http://www.metro.se/nyheter/rasism-hor-ihop-med-lag-intelligens-visar-forskning/EVHlbc!xAOgdFBZbgrE/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rasism mot kriminella?

      Radera
    2. Exakt, det är därför svenskar, enligt Washington Post, tillhör de minst rasistiska i världen och vissa andra etniciteter, som inte direkt liknar svenskar, tillhör de mest rasistiska.

      Här finner du en världskarta över uppskattad IQ: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2b/National_IQ_Lynn_Vanhanen_2006_IQ_and_Global_Inequality.png

      Radera
    3. Mensakillen blev jättetyst....

      Radera
  2. Tack och lov för att det finns någon polis värd namnet kvar. När jag hörde att Askan bad om ursäkt till zigenarna för denna högst befogade lista pendlade jag mellan gränslös besvikelse och ett begynnande illamående. År det ingen ansvarig som kan förstå att om zigenarna reagerar så hårt på denna registrering kan det mest troligt vara att det av flera skäl känns väldigt obekvämt för dem. De flesta av dessa skäl är nog i högsta grad illegala. Det är väl därför de finns registrerade från början. Att sedan det svenska etablissemanget går i taket har väl allt att göra med den vanliga PK-inställningen och inget att göra med ett äkta engagemang eftersom det behöver verkligen inte gås i taket för denna sak. Ett register för att kunna lösa brott, en självklar sak i alla andra sammanhang. Möjligen finns det en hårt hjärntvättad mindre grupp som tror på sitt resonemang, eller så är det de som har sin utkomst av att gulla med zigenare som häver upp sin röst och begär ett orättfärdigt räfst och rättarting.

    Skogis.

    SvaraRadera
  3. Tycker man inte som "Skogis" är man alltså "hjärntvättad"? Vilken underbar retorik!
    Även polisen måste följa lagar och regler, Skogis. Jo, till och med när det gäller romer – eller zigenare som du skriver, naturligtvis medveten om att det är en term som kan uppfattas som nedsättande. En polis "värd namnet" är alltså en polis som bryter mot lagar och regler?
    Andelen sverigedemokrater som brutit mot lagen är högre än i något annat parti. Polisen borde därför upprätta ett register över landets alla sverigedemokrater (inklusive dig Skogis), deras föräldrar, barn – rubbet. Ett register för att kunna lösa brott, en självklar sak i alla andra sammanhang.

    Medlem i Mensa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan du påvisa att polisen inte följt lagar och regler?
      Då är du duktig.

      Radera
    2. Nu förhindrar Regeringsformen uttryckligen att man för ett sådant register men det har väl aldrig ni mentala kalhyggen i AFA brytt er om?

      Radera
    3. Ingen retorik, bara min åsikt som jag framför. Retorik överlämnar jag med varm hand åt de som är så intelligenta att de inte inser var deras högre stående resonemang för oss, utan överlämnar verkligheten åt oss underhuggare medan de utövar sitt testuggande och teoretiska argumentation in absurdum. Mot detta har jag inget försvar, jag sysslar med min och min umgängeskrets verklighet och inget annat. I dagens samhälle bryts det dagligen och stundligen mot både lagar och regler och om det underlättar för polisen att lösa brotten, så är kanske listor på de skäligen misstänkta är en väg att gå. Skulle jag hamna på en sådan har jag kanske förtjänat det och får bita i det sura äpplet, alldeles oavsett vad jag personligen tycker om den saken. Jag tror inte att någon i det svenska etablissemanget hade skänkt min eventuella protest ens en tanke, jag tillhör fel folkgrupp. Ingen i det gänget hade lyft ett finger för min skull, oavsett hur många regler som hade brutits.
      Sen är det bara att erkänna att jag är inte medlem i Mensa. Men jag känner till ett par stycken och utöver sin intelligens hade de inte mycket komma med, de heller.

      Skogis.

      Radera
  4. wow! medlem i mensa! mycket imponerande, verkligen...

    SvaraRadera
  5. Tänk att man platsar i Mensa när man är så korkad...

    Stefan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min respekt för Mensa sjönk till noll.

      Radera
  6. Det här snurrar bara fortare och fortare, förhoppningsvis är det dagspressens dödsdans vi bevittnar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låt oss hoppas, hoppas, hoppas. Ajöss till Svensson, Ask och Reinfeldt.

      Radera
  7. Varför denna uppfördhet? Har man rent mjöl i påsen, inget att frukta. Eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så tänker jag själv. Jag vet att jag inte har nåt att dölja, så jag behöver inte demonstrera det i medierna.

      Radera