lördag 27 juli 2013

Till Anonym, civil olydnad - det är hög tid nu!

Anonym skrev: 

-"Tack Carina, men en röst hjälper inte. Har tänkt att gå ut med stora plakater framför nästa val. Ska ansöka tillstånd hos polisen innan.Enmans manifestation, kan man säga.Om klarar livhanken så länge. Min läkare säger att hon inte kan hjälpa mig med nuvarande resurser.Har inte pengar för att söka bättre vård i utlandet fast mina tyska vänner säger att jag skulle flytta till Tyskland. Där skulle jag få bätte vård.

Om jag nu blir 70 eller 90, vem bryr sig? Har inga barnbarn än att ta hand om och lära dom livets sanningar: biologi, fysik, kemi, matte osv..."

Mitt svar: 

-Jag bryr mig. Har du inga snajdare på FB i din familj eller vänkrets, som kan gå ut med en vädjan om insamling till vård? Gör det stort och fräckt, berätta om din situation, väck debatt, försök nå ut till medierna! Har sett det i Danmark, vi är många som skulle hjälpa våra landsmän i denna politiska etniska utrensning av oss! OCH nöj dig INTE med läkarens svar- sätt dig utanför och hungerstrejka! Kan jag göra nåt så säg!

1 kommentar:

  1. Anonym:
    Eftersom jag har fått inblick i båda sidor av vården i Tyskland/Sverige,är det som du skriver en ekonomisk fråga om man kan läkas eller ej.
    I Tyskland finns möjligheter inom nästan alla sjukdomsområden.Denna är då som i USA helt reglerad genom din egen "vorsorge",via privata sjukförsäkringar.För vanlig sjukförsäkrad är det t.o.m svårare i Tyskland,att komma under vård när det verkligen blir akut.
    Tala med dina vänner än en gång och se om du inte på något sätt kan finansiera det hela..Man kan ju som bekant,inget ta med sig när man går !

    SvaraRadera