lördag 22 juni 2013

Klok som en - katt???


Ny kattras - pudelkatt, en special för alla här som inte är bara hundbitna, som jag.

Fast. 

Idag när jag packade och bar ner de enorma tvätt-bagarna till båten, kom vännen Zudden, som lärt sig vad det betyder. Han la sig mitt i, och markerade att vad som än hände så skulle han i allefall följa med matte. Björn försökte få honom att följa med upp till huset och Zäta. Men icke-sa-Nicke. -Inte utan min matte, sa Zuddens hela kroppsspråk. 

Så Björn fick ta fram stora ledarrollen, och Zudden slet sig ovilligt från mig och tvättlasset, tog fyra tveksamma steg, vände sig om och tittade alldeles övergivet på mig. Fyra nya steg och sen de brunaste ögon som modfällt tiggde och bad igen . Och så fortsatte det, medan jag stålskodde mitt ömmande hjärta, och gjorde vad en stark kvinna måste göra. Åka in och tvätta. 

Så skulle aldrig en katt göra. Inte ens en pudelkatt, tror jag.


3 kommentarer:

  1. När jag ibland blir utsatt för dessa sorgsna hundögon har jag dåligt samvete i minst en vecka framåt. Ack vad usel man känner sej.

    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Glömde! En pudelkatt, är det att göra en pudel, men att inte mena det? Väldigt vanligt i vissa kretsar. Den rosa varianten kommer senare.

    Skogis.

    SvaraRadera
  3. Huvva ligen så man känner sig, Skogis!
    Och ja, man må säga att rasen känns minst sagt väldigt rätt i tiden!!

    SvaraRadera