fredag 10 maj 2013

"Övningsskolor "- jag tror jag dör!!


Regeringen vill satsa på "övningsskolor" med s
tart redan nästa år. Finsk skola prisas för sina resultat och många sneglar österut för att se hur den svenska skolan kan bli topp-klass som i Finland. Wut? Sverige anser sig inte bäst i klassen - och ska faktiskt lära sig av nån annan!?! Då är det ta mig tusiken långt gått.

 Men hål i huvudet och plocka russin, säger jag bara. Ska ni snegla på Finlands skola, tokdårar, så får ni först ta er en rejäl titt på elevunderlaget, och dess etniska ursprung. Ja, ni vet, det där som är tabu att öppna munnen om I Sverige.....

När ni har gjort den hemläxan, Björklund, kan ni möjligen nån gång i framtiden slippa underkänt.


svt svd nt svd svd

5 kommentarer:

  1. Det var nog där, hos finnar,herr majoren B såg ljuset.
    " det var fattiga finnar från Savolax som i Skånes mörkaste stund räddade sydliga Sverige åt oss i det blodiga slaget vid Lund"
    Ja,det verkar som om Finland har tagit till vara på det bästa i gamla Sverige.
    Speciellt borde väl vi minnas Forsskål och Chydenius.
    Och fortfarande fattar jag inte att min hustru kan acceptera mig...

    Skepparn























    SvaraRadera
  2. Men! Hur länge har hustrun och du varit man och fru? Hon är väl kär i dig, helt enkelt!

    SvaraRadera
  3. Men,Carina.
    Hustru --- du
    Man --- och fru
    Regula di tri eller vad det nu hette.

    Skepparn ( snyftande )

    SvaraRadera
  4. Alla skolor i Finland är inte heller bra. Lärarna får motta hot varje dag. Inte så länge sedan fick en manlig lärare sparken, när han puttade en hotande elev ut ur matsalen. Han använde inget våld.
    Han stämde skolförvaltningen och fick jobbet tillbaka,
    möjligen pga stödet av nästan hela befolkningen.
    Men hur roligt är det att återvända till arbetsplatsen efter allt ståhej?

    SvaraRadera
  5. Alla skolor?
    %,tack!
    Alla lärare?
    %,tack!
    Varje dag?
    Även lördag och söndag?
    " Manlig"?
    Finnes således tvenne kön i Finland?
    I sanning ett märkligt land detta.

    Skall kolla själv i sommar.
    De lärare från Finland jag tror mig känna har i vart fall en helt annan " anamnes".

    Skepparn

    SvaraRadera