lördag 16 mars 2013

Citat ur Cecilia Hagens bok om livet efter jobbet.

"ÅNK. Har ni hört det förut? Men redan glömt det? Då lider ni säkert av det precis som jag. Av en Åldersbetingad Nedsättning av Korttidsminnet.Vad det innebär? Det borde väl ni veta ni som också ÅNKar dagarna i ända. Försöker få saker och ting gjorda men aldrig lyckas. Som så här:

Du är på väg att sätta på tvättmaskinen, men måste först leta fram tvättmedlet och när du rotar runt i badrummet efter det måste du genast skriva upp det på inköpslistan som ligger på köksbordet men var finns det en penna då, på verandan kanske, där satt du och löste korsord i morse och på verandan ligger alla tidningarna kvar bäst att samla ihop dem och lägga dem i högen som ska till papperinsamlingen men titta, den där artikeln har jag inte hunnit läsa. nu sätter jag mig och läser den, eller vänta, jag ringer Eva och får en sammanfattning, mobilen hitåt, var är den, bäst jag ringer den först med hjälp av den fasta telefonen och så där håller man på och får inget gjort."

Jag inser att jag lidit av denna åldersbetingade nedsättning sedan jag lärde mig gå, och hade smått gått och oroat mig för en annan diagnos med konstigt sammansatt bokstäver, puhh.

3 kommentarer:

  1. Tänk vad man lär sej mycket på din blogg. Jag känner igen symtomen. För mej är det mer ett evigt letande efter verktyg, t.ex. Eller att man i tankar går ut i köket för att hämta något. Sen står man där och känner sej dum. Vad sjutton skulle jag här? Jag går tillbaks och tar en kopp kaffe så länge. Väl tillbaks i vardagsrummet... javisst ja, jag skulle ju koka nytt kaffe. Så är det lite då och då. Nu har jag fått en diagnos, ÅNK. Låter det inte generande likt något annat (oink-oink).
    Nå, då får man passa sej lite extra framåt juletid. No worries. Långt till dess. Har precis kommit hem från jobbet och skulle se ett program på TV:n. Om jag bara kunde komma ihåg vilket det var.
    Skogis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var det ett program på svensk STATS-TV,har du inte missat något Skogis..
      Tror du tvärtom skall vara tacksam och belåten.Luta dig tillbaka i stolen,förvissad om att man inte fyllt dig med ny propaganda !

      Radera