torsdag 28 februari 2013

Kattkärleks-etikett.


Magdalen Ribbing tycker att det lite obetänksamt att vid matbordet pussa sin katt när man har gäster, det kan ha känts obehagligt för andra.

Well, well, jag har själv ingen bacillskräck, tror på det där om att lite skit rensar magen, och intar för övrigt en relaxed hållning till älskliga husdjur och en storsint välvilja mot de som bjuder hem mig. Såvida det inte är ormar och råttor åtminstone.

 Dessutom tycker jag man tar seden dit man kommer, och blir nån äcklad av en kattpuss eller hundpuss - ja, då får dom stanna hemma.

Och kommentatorn Cornelia håller med mig:
-Jag pussar och kramar alltid mina katter, gillar man inte det och är hemma hos mig så får man titta bort. Precis som jag gör när småbarnsföräldrar äter upp den mat som har varit i barns mun och kommer ut igen eller pussar på snoriga barn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar