måndag 21 januari 2013

Nyamko Sabuni gör en Anitra?



Idag avgår helt utan förvarning, Sabuni som jämställdhets- och biträdande utbildningsminister:
– Jag vill bli chef för Volvo, landshövding och statsminister. Allt är möjligt, sa Sabuni.
Jag håller med.

Jag tror hon kan bli vad som helst, the sky is the limit, med lite hjälp från ovan.

Jag sitter här med mina helt privata konspirationsteorier, så tro mig inte, jag har alltid haft för livlig fantasi.
Men jag har levt länge nog för att begripa vad det är som får en medelålders nyskild man att rycka på axlarna åt jobbet, och istället lägga fokus på den egna vikten och utseende.

5 kommentarer:

  1. Ja, jag har tänkt detsamma.
    Det blir ju ingen rasblandning i så fall...

    Skepparn

    SvaraRadera
  2. Personligen tror jag att hon erbjudits en betydligt högre post i sitt hemland.
    Kanske rent av negerdrottning i Zoomalien.Om sedan hennes uppvaktare följer efter,är väl en allt för högtflygande önskan !!
    Men med senaste väljarsiffrorna för ögonen,tycks ju allt vara möjligt.Dessa två är ju inte unika,många andra har tidigare flytt fältet,när det börjar brännas !!

    SvaraRadera
  3. Ja du erkänner att du sitter i dina fantasier så det förklarar väl varför du tror att den kvinnliga Nyamko Sabuni är en man.

    SvaraRadera
  4. Men kära hjärtanes då!
    Det skall väl inte till mycket för att vara mer " man "
    än ÖB och riksdags"männen"?

    Skepparn

    SvaraRadera