måndag 7 januari 2013

Mammas Landskrona försöker polera upp sitt varumärke.





En undersökning som Landskrona stads kommunikationsavdelning publicerar idag ska ge oss andra en bild av vad Landskronaborna tycker om sin stad, och vad de hoppas ska prägla framtiden.



Via en webbenkät har 2 009 personer tagit ställning till 24 kännetecken, 12 positiva och 12 negativa, om Landskrona.
Fler än hälften anser att arbetslöshet och kriminalitet är framträdande. Två tredjedelar tycker att Landskronas främsta kännetecken är att staden är naturskön, nästan hälften associerar Landskrona med mångfald och närhet.

Jag är nyfiken på de 24 frågorna, och hur de formulerats. Utan dem går det inte att ta ställning till om detta är ett allvarligt försök att liksom Södertälje, bryta den grava dekadensen och Sveriges skadligaste mångkultur, eller om det bara är fernissa och dyrbart spackel.








sydsvenskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar