fredag 18 januari 2013

Kvinnan som "stal" ett tåg.


Världssnackisen om den 22-åriga städerskan som stal ett tåg i Stockholm, var en inte bara en anka, utan en riktigt ful ankunge.

Nu talar allt för att det var en ren olycka, och städerskan falskt utpekad.

Själv drar jag mig till minnes min exman, som var ett tjugotal år äldre än jag, och hans gamle far som var pamp i ett litet mellansvenskt samhälle. I familjen fanns en ung piga, som blev på den så kallade smällen, efter att min svärfar envetet pockat på kroppslig upp-märksamhet i sänghalmen. Då drog svärfar skuldens öron åt sig, placerade ett kg kaffe i pigans skrubb, och ringde länsman.
Pigan bedömdes ha stulit, och kastades ut ur dörren som en simpel tjuv.
Med fostret sprattlande i magen.

SL:s kommunikationschef Suss Forssman Thullberg, som pekade ut städerskan som syndabock, och min fd svärfar är lika simpla kålsupare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar