torsdag 17 januari 2013

Islam, the religion of love and peace. Igen.



Enligt den algeriska nyhetsbyrån TSA har säkerhetsstyrkorna "fått kontroll" över gisslansituationen i In Amenas i Algeriet.Men norska UD menar att situationen vid anläggningen fortfarande är ouppklarad, idag 16.30. Källan TSA har uppgifter om att gisslantagarna försökte fly från området med gisslan, då säkerhetsstyrkorna ingrep. Och att många är sårade och dödade. 

En utländsk diplomat i Algeriet bekräftar att räddningsaktionen "inte gick speciellt bra för gisslan".
Det var verkligen ett överraskande besked, speciellt om man betänker hur kärleksfulla, ickevåldsamma och varmt vänliga dessa människor är. Respekt för liv? Glöm det.

Betyder detta nya grymma sorgebesked för vårt drabbade grannland? Jag beklagar djupt.

                                                                                  Följ  VG-direktuppdatering.

1 kommentar:

  1. Ännu en gång visar den "fredliga religionen" sitt verkliga ansikte..Vi vita och otroende är för dem fritt villebråd !!
    Detta upptäckte jag redan under början av 70/80-talet,vid mina besök i Orienten.Min dåtida inställning har inte förändrats till det bättre genom åren...Att denna sjuka värld skulle komma till Norden,kunde jag förstås på den tiden aldrig föreställa mig.

    SvaraRadera