lördag 8 december 2012

Ute gnistrar snön solen bländar, alldeles vindstilla,

som gjort för lång-långpromenad med Zäta, när Björn och Zudden är ute och jagar rådjur. 
Här kommer dagens gissa tre gånger:
Var i dessa skor befann sig sockorna redan efter 5 min??????
Just det. Hopkrullade som 24 prinskorvar just under tårna.
Stannar man, sätter sig i en driva, platsar hunden, knyter upp skorna med eller utan vantar, tar fram sin nästan nakna fot, drar på sockorna, snörar skorna med eller utan vantar, och går 5 min tills samma sak igen?
Nää.
Man biter ihop.

6 kommentarer:

  1. Mitt starka medkännande. Det tar bort hela omvärlden, bara den helt dominerande känslan av obehag. Och oftast ett begynnade skoskav. Det är förbaske mej för stunden lika illa som de olika vansinnesproblemen i samhället. Fast det här går ju att lindra på någorlunda kort sikt. Det är värre med de andra problemen. Och nytt snöförvänne på väg. Och startmotorn på min Viktor samarbetar inte alltför bra. Eländes elände så här i vintertid. Fast jag slipper oftast korvande strumpor. Har du provat dubbelhäftande tejp?
    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Dubbelhäftande tejp? Me fix! Man kan alltid lita på dig!

    SvaraRadera
  3. Hemligheten är så pass långa strumpor och sockor så de parkerar snyggt ovanför vadmuskeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller de gamla hederliga hossebanden...

      Radera
    2. Det ena utesluter inte det andra?

      Radera
  4. Finns det så långa hosseband?? Måste hitta P-strumpor som har vett att parkera rätt!

    SvaraRadera