söndag 30 december 2012

Grand Final på statsTV 2012.


Aktuellts åsiktsdiktator Anna Hedenmo avslutade public serviceåret 2012 med den propaganda som  gjort Hamiltonkanalen ökänd som antivit - ty den som betalar agar man.

Föreningen Origo i Västerås satte punkt för året med inslaget om "de väldigt ambitiösa invandrarungdomarna".Till skillnad mot "de som är födda här, de verkar liksom inte bry sig.". Sagt med en hatfullt förvriden min.

Där satt den mina kära vänner.


Året då man kunde stigmatisera, polarisera, kränka och slänga skit på vilka svenskar som helst.Jag är glad att det är över.

6 kommentarer:

  1. Jag upprepar: Idioterna duggar tätt nu för tiden.

    SvaraRadera
  2. Varför skall vi och våra barn förminskas??
    Vilket är syftet?

    Ha det gott Carina och vi låter oss inte nedslås för vi vet att vi gett våra barn en god grund att stå på. De har blivit goda medborgare men snart blir dom förbannade.
    Då......

    SvaraRadera
  3. Ett extra stort beröm åt dig Carina,på årets sista dag !!
    Dina bildval är oftast mer talande än orden...
    T.ex ovanstående som för mig,symboliserar allt ont på jorden.Har inte har en blekaste aning vem bilden föreställer,men hon utstrålar en ondska av sällan skådad art !
    Med dessa ord..
    ETT GOTT NYTT ÅR till dig,och alla dina bloggläsare...
    Ps.
    Skriver dessa rader i skenet av mitt stearinljus.
    Från min radio strömmar en av min ungdoms största idoler/musiker Louis Armstrongs hesa röst," Oh what a wonderfull world".Vilket påminner mig om,att tiderna förändras allt fortare !! D.s

    SvaraRadera
  4. Ludde och ett levande ljus, vad mer kan man begära!!
    Let´s make the world a better place än 2012, kompisar!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att ingen minns hur herr Armstrong beskrevs av någon Göteborgsavisa på trettiotalet
    Det var inte vackert...

    Tillåt även mig önska Ett Gott nytt år!
    Inte minst tillönskar jag fru bloggerskan,Carina,
    detta.

    Skepparn

    SvaraRadera
  6. Hedenmo och aktuellt får gestalta mediabevakningen 2012. Är glad att jag slutat betala tv-licens då denna propaganda står mig upp i halsen. Nästa steg blir att hjälpa min gamla mor att göra det samma.

    /HellBoy

    SvaraRadera