fredag 2 november 2012

Om Per Gudmundson var statsminister


skulle Sverige vara ett drömland .Och jag skulle våga sova som en drottning om nätterna.


Idag kommer i och för sig självklarheter. Men ingen, ingen enda av våra inkompetenta chickenpolitiker skulle våga "Lagstifta mot jihadisterna."- ”I Sverige saknas det juridiska medel att hindra unga män från att resa till konfliktzoner och ansluta sig till terroristorganisationer. Det mest kraftfulla verktyget säkerhetspolisen har att tillgå är frivilliga samtal, med vilka man muntligen försöker övertyga jihadisterna att det är bäst att stanna hemma.Det är inte kriminaliserat att vara medlem i en terroristorganisation, och det är inte olagligt att delta i träningsläger.”


13 kommentarer:

  1. Sova som en drottning?
    Men ,snälla nån!
    Du menar att du vill ha hela bädden för dig själv?
    Ja,om jag fattat hur det går till i den kretsen är konungen ute med en annan.
    Har jag fattat rätt?

    Skepparn

    SvaraRadera
  2. Nä jag delar gärna bädd, men inte med jihaddister!!

    SvaraRadera
  3. Sova som en drottning. Det beror nog på vad man lägger i det begreppet. Men visst är det skönt att kunna sträcka på sej helt fritt och att vara helt ifred. Allt övrigt i det ämnet lämnar jag därhän. Vad gäller den andra mer allvarliga delen är det ju så typiskt Sverige. Blunda för problemet, så finns det inte. Sverige i ett nötskal. Många nötskal blir det. Skogis.

    SvaraRadera
  4. I mina mest rebelliska stunder vill jag anmäla Sverige, åtminstone politikerna, problemet är vart..?

    SvaraRadera
  5. Per G. har uppmärksammat ditt inlägg på facebook;-) ...är ni vänner?

    /HellBoy

    SvaraRadera
  6. Nä, dvs, jag skulle gärna vara en av Pers stolta vänner, men dessvärre, i hans sfär finner jag mig vördnadssamt i att blott vara NN.
    Så om detta vet jag absolut inget, HellBoy, men hajjar då varför så många läsare strömmat till idag!

    SvaraRadera
  7. Föreslog att du skulle bli hans integrationsminister;-)...hård men rättvis!

    /HB

    SvaraRadera
  8. Hur kan jag hitta PG´s FB-sida?

    SvaraRadera
  9. Björn:- PG som statsminister och hustrun som integrationsminister,glad vissling, blekna månde Reinfeldt och Ullenhag!

    SvaraRadera
  10. Lägg till honom som vän, han verkar inte så petig för jag lyckades iaf få med honom på min vänlista;-)
    Du kan väl pusha mig som justitieminister, justa Carina?

    /HellBoy

    SvaraRadera
  11. "Det är inte kriminaliserat att vara medlem i en terroristorganisation, och det är inte olagligt att delta i träningsläger.” Hm..

    Gäller det etniska svenskar också? De som inte gillar invandringspolitiken? Är det alltså lagligt att dessa får etablera träningsläger i nån grusgrop i mellansverige?

    Ha! Skulle inte tro det...

    SvaraRadera
  12. Coolt, Hell-Boy, och - du är given!

    SvaraRadera