tisdag 27 november 2012

Hübinette vs The king.



"Kan man vara svensk om man inte har matlåda till jobbet?" Undrar om Hübinette haft hjälp av barnjournalens knattereporter att ställa frågorna till Jimmie Åkesson.

Det här är genant och allvarligt.  Har inte floskel-PK en enda människa som verkligen kan tala politik med Åkesson? 

Gång på gång på gång ställer PK upp stammande journalister att försöka "ta debatten" med Sveriges i särklass bäste politiker. Och bildningsgraden är så låg att efter en rond står den kunnige och påläste Jimmie Åkesson över en liten pöl av obildad och krossad PKism.

Intervjun slutar med att den  förvirrade Hübinette tar in en upphetsad feminist -hysterika med flammor på halsen, som sluggerförstärkning, och när inte ens två mot en klara jobbet, så skickar Hübinette ut Åkesson med en panikartad suck.

Ut går gentlemannen, kvar sitter två affekterade nervous wrecks.

Herreminje. 

3 kommentarer:

  1. HÅLLER MED. Jag bänkade mig förväntansfullt, för jag hade fått för mig att det skulle bli en intervju...

    SvaraRadera
  2. Hübinette var så pinsamt dåligt att jag skämdes på hennes vägnar. De skyllde på släktskapet med Engström när hon fick foten från Agenda men det tror jag mer var ett svepskäl.

    Måste bara beundra Åkesson för hans debattskicklighet och oändliga tålamod. Behållningen ifrån programmet var hans maskhållning när han fick den ena dummare frågan efter den andra.

    När sedan Soran Ismail dök upp i islamistiskt skägg och drog "skämt" på slutet så la jag en pizza och gick ut.

    Lo Kauppi hade jag aldrig hört talas om men det är inget att sörja över. Jag undrar om hon verkligen har slutat med amfetamin? Svettig, yvig, flackande blick, osammanhängande, ofokuserad och tydligen djävligt piss på Åkesson. Ei se kannatte, Lo. (Det går aldrig, det är ingen idé)

    SvaraRadera
  3. Så Sveriges värdegrundsweltmeister Soran bigtalk Ismael dök upp som statsnarren på slutet? Då hade jag redan lagt min pizza och gått hem. Tack och lov.

    SvaraRadera