lördag 6 oktober 2012

Natalia Kazmierska, det märks att du inte har din gamla mamma i Landskrona.


Natalia Kazmierska ger Stockholmsperspektivet ett ansikte idag.
Hon skriver om Landskrona, har hon nånsin varit där?

Landskrona är den oerhört vackra sundsstaden som politikerna med kortsiktiga vinster för invandring, ruinerade och demolerade.
Det råder hat mellan de etniska som vill ha tillbaka sin trygghet, och de invandrade som skiter i lag och ordning.
Varje minut, varje timme, varje dag i veckan, år efter år efter år begås det brott. Åttaåringar blir rånade på sin mobil mitt på ljusa dan - av andra åttaåringar, gamla människor stannas på cykeln och får bara lämna ifrån sig allt, alla undviker att gå ut av ständig rädsla. Tonen är rå, föraktet djupt, arbetslösheten skyhög och barnfattigdomen utbredd.
Det behövs ett totalstopp på mera av politikernas same shit - och en fundamental nystart.

Så nu vill/måste de sedan decennier handlingsförlamade politikerna göra nåt åt detta gehenna, innan de etniska konflikterna och kriminaliteten tar död på allt och alla.

Torkild Stranberg FP:
-Mitt budskap till alla socialbidragstagare är: Flytta inte till Landskrona. Har du problem så vänd dig någon annan stans där du har större chans att få uppmärksamhet.

Detta kallar Kazmierska upphetsat för "bortsortering av människor" och skriver en bestört krönika om idag.

Kazmierska vill istället att fler och fler fattiga bidragstagare ska välkomnas till Landskrona, att arbetslösheten ska eskalera till max, att barnfattigdomen ska plåga ännu flera små barn, det etniska hatet grassera och kriminaliteten bryta ner hela tilvaron.

Den lösningen känns för mig som grymt omänsklig och skoningslös för alla i boende Landskrona.

11 kommentarer:

  1. Det var inte många positiva kommentarer hon, Kazmierska, fick på den artikeln. Någon, som väl ändå måste leva i sin egen lilla värld, tyckte att Landskrona, som stormrik kommun, skulle fixa till det för fler flyktingar. Den politiska viljan fattades, tyckte hon. Jisses! Var det ironi? Jag tvivlar.
    Skogis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Letar efter kommentarerna idag - men hittar dem inte. De kanske var alldeles för LIKA???

      Radera
  2. Varför tar du inte hem din mamma till dig om det är så illa i Landskrona?

    SvaraRadera
  3. Vad är du för omänskligt grym människa? Ska man bryta upp varje människa som drabbats av mångkulturen? Är det dom som ska fly?

    SvaraRadera
  4. Hej Carina konstig kommentar den där 19:22, "ta hem din mamma"
    Precis som om hon var en sak eller ett djur utan egen vilja, bara att packa med sig och ta hem!!

    Din mamma är en svensk fri kvinna som har oturen att se sin stad i förändring till något sjukt galet.

    SvaraRadera
  5. Ja, du anonym 20:16, den där spionen hänger här och bara väntar på att spy ur sig sitt enfald. Hen har väl inget annat för sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad du menar med spion men jag tycker inte att man skall hålla på och säga att det är synd om mamma som bor i Landskrona. Det är säkert problem i staden men om det är så förfärligt borde man tänka på sina när och kära kära och hjälpa dem till en bättre tillvaro.

      Radera
    2. Anonym (00:13)
      Människor som du,brukade man i min ungdom beteckna som "dummare är tåget"..
      Kanske kan du översätta det till dagens moderna språkbruk ?

      Radera
  6. Oj Carina jag glömde att skriva att det var jag som skrev 20:16.

    Ha en trevlig helg Carina kram till dig och din mamma.
    hälsningar Eva-Marie

    SvaraRadera
  7. anonym 00:13, finns det fler saker som du vill förbjuda mig att skriva om här på min blogg?

    Det ÄR synd om mamma. OCH alla andra människor som är konstant rädda och otrygga p.gr.a samhällets råa och totala misslyckande.

    SvaraRadera
  8. Tack, Eva-Marie, tyckte väl jag kände igen den angenäma tonen! Ha det själv gott med sambo, barn, Erik, och kameran på dina strövtåg.

    SvaraRadera