torsdag 18 oktober 2012

Jag har aldrig haft bacillskräck. Yippe har hittat äet, på tangentbordet!


Men att sitta som bacillbefriad island-bo, hittar inte o-et med prickar paa, instängd i flygplan med idel hostande och snytande passagerare det var en pärs.
Första sträckan satt en ung asiatisk kvinna bredvid mig och hostade konstant, slem-hosta.
Hon bar svarta strumpor, i ena lästen stack en oregerlig stortå, titta där kom ået, ut.
Jag hoppades på en hel och ren stolsgranne på planet från Copenhagen.
Men ur askan i elden.
Mannen som satt en tom stol bort från mig, använde utan några som helst betänkligheterm den tomma stolen mellan oss som soptunna for sina slemmiga snytpapper.
Jag sökte, ha-ha, under M ligger ö-et, desperat efter en räddningsplanka i form av annat ledigt sätte. Men det var som om jag var omringad av sanatoriemänniskor i livets absoluta slutskede, den ene i sämre skick än den andra.
Försökte hålla andan, andas genom min kofta, och vred nacken nästan ur led för att värja mig.
Men.
Som sagt instängd i ett aluminiumrörm så hade jag inte mycket att be för.
Inkubationstid?


skanskan

6 kommentarer:

  1. Carina:
    Skönt att du är tillbaka..Inkubationstiden är normalt tre dagar..Lev väl tills Söndag,då bryter det ut.
    Vidare skrämde du upp mig rejält,eftersom jag flyger till Berlin på tisdag,just från Kastrup !!Går imorgon till apoteket och köper munskydd..Tack för varningen!

    SvaraRadera
  2. Bra, Lars, njut av Berlin och gamla kära platser, på med munskyddet! Inväntar med fasa söndag,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och som lök på laxen,hörde jag just på mina nyheter,att dessa baciller i år var värre än någonsin.Bl.a angriper de hjärtmuskelen.vilket inte gjorde mig lugnare..
      Nåväl får väl gå runt med munskyddet på.
      Problem kommer ju först när jag skall inmundiga mina sedan länge saknade "Zwickelbier"..Men på något sätt skall väl även det lösa sig.

      Radera
  3. Ta en hästdos c-vitaminer i form av brustabletter, det hjälper mig nära på varje gång. Är i stort sett aldrig förkyld även fast jag har dagisbarn.

    /HellBoy

    SvaraRadera
  4. Tack, redan inhandlat brus, hjälper det mot giftiga barnbaciller så ska det väl funka mot flygbasselusker. Får se vad ödet har för överraskningar i morgon, söndag.

    SvaraRadera