torsdag 11 oktober 2012

Angela Merkel, åkte hon till Grekland med en räv bakom örat?


Som vi kan se så har Angela Merkel ett stort antal kavajer i regnbågens alla färger.



Och ändå väljer hon att åka till Grekland med sammanbiten min för att prata elände - i samma himla gröna segerkavaj som hon blev skogstokigt vinnar-rusig i när Tyskland slog Grekland i fotbolls-VM i somras.
Vilken stortysk provokation.

Det finns folk som sitter och har superkoll på sånt här politiker, every step you take, every move you make, we´ll be watching you.

4 kommentarer:

  1. Angela har samma problem som jag..Var och en på sitt personliga sätt..Hennes jacka är mestadels för liten,liksom min byxlinning över magen !! Men i gengäld är hon lite färggladare klädd,än övertecknad i mina byxor !!

    SvaraRadera
  2. Det gäller att ta udden från magen, Lars, det är färgen alla tittar på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du att jag skall gå iväg och köpa några gröna,gula eller röda byxor ??
      Har provat allt annat så kanske har du rätt !!

      Radera
  3. Gröna, nä det blir MP, och röda går ju inte alls, och blåa, nä, dessvärre, du får nog ha ett par gula!

    SvaraRadera