torsdag 27 september 2012

Yttrandefrihet och "myter".



Dilsa Demirbag-Sten förklarar och försvarar yttrandefriheten.

Rätt. Alla måste få uttrycka sina tankar. Utan att det ska bli kravaller, hat, hysteri, dödande och helt okontrollerade våldshandlingar.
Det är fullkomligt ovärdigt för tvåtusentalets civiliserade människor.

I gengäld har alla vi som tycker annorlunda, vår absoluta rätt att tänka precis vad vi vill om de som låter paddorna hoppa.

Men det där med "myter".......jag tycker jag har hört det förut.........nånstans........VEM....är det som brukar skylla allt på "myter".........vänta lite..........Ahmadinejad............. och.....JO......just det - Ullenhag!!

4 kommentarer:

  1. Ett mycket bra, mycket välskrivet och träffande inlägg - jag var tvungen att kontrollera att det verkligen var på DN jag läste det. Som litet av ordmärkare så ger jag prosan i inlägget mycket höga poäng.

    SvaraRadera
  2. Ja, Denna kvinna har sina ups and downs, idag var det up, up, up!
    Ordmärkare, hjälp! Och så hänger du här hos mig den gladaste amatören, vännen? Hur går det ihop?

    SvaraRadera
  3. Ja, *host*, *harkel*, *harkel*, njau, hmmm... ;-))

    Men strunt är strunt och snus är snus,
    om ock i gyllne dosor,
    och rosor i ett sprucket krus
    är ändå alltid rosor.

    SvaraRadera
  4. Det var vackert sagt, jag är lycklig och känner mig för stunden som en ros i ett sprucket krus. Det är inte alls oangenämt, så tack, jag kämpar på!

    SvaraRadera