söndag 9 september 2012

Sydsvenskans hånfulla intervju med partiledare Åkesson berör mig illa.


Sydsvenskan raljerar i sin artikel om Jimmie Åkesson, med överskriften "Drömmen om dåtiden".
-Höhö-höhö.
Vi kan alla se hur hur hela lamestream-redaktionen buffar varandra lite nätt med armbågarna:
- Bakåtsträvare och främingsfientliga, det har vi ju sagt miljoner gånger nu.
Säger dom, nickar mot varandra och vrider sina pekfingrar himlande mot tinningen.

Jag förstår att Jimmie Åkesson verkligen har sagt:
-Konflikter uppstår alltid i mångkulturalistiska samhällen"
Fast Sydsvenskan tycker det blir lite lustigare och mer ändamålsenligt om de formulerar sig såhär:
-Jimmie Åkesson tycker inte det är konstigt att invånare i Forserum trakasserar somaliska flyktingar.

Detta kallas för vinkling och betyder att tidningen vill lura människor att tycka att Jimmie Åkesson är en skit.
Och det gör att jag slutade läsa just där.
Den här artikeln har jag redan läst i olika svenska tidningar alldeles för många gånger.

För övrigt har JÅ helt rätt.
Hur kan man INTE drömma om dåtiden, då Sverige var förebilden för all världens samhällen, tryggt, stadigt, hederligt, fredligt, fridsamt och utan utanförskap, hat, hot, laglöshet och inbördes konflikter. Äldre behandlades med respekt, barn växte upp i engagerande skolor, polisen fungerade och arbetsplatserna var MBLade.
Den svenska modellen, istället för som nu; det svenska skräcksamhället.

 Och om journalisten bemödat sig om verkligheten, att beskriva den för sina läsare, så hade Olle Lönnaeus kunnat forska i sanningen om "Att konflikter alltid uppstår i mångkulturella samhällen".

Istället för det arroganta dravvlet för att än en gång sänka en åsiktsmotståndare.







10 kommentarer:

  1. De ignoranta kan inte skilja på mångkultur och multietnicitet. Det första är konstgjort medan det andra är rätt naturligt om vi inte väljer att omgärda varje land med murar.

    Naturligtvis kan vi inte komma tillbaka till sextiotalet men vi kan rensa ut det som kommit till efter och som inte är till gagn för nationen. Och kanske skapa det samhällsklimat som vi hade före 68-vänstern förgiftade landet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar du hade rätt i dina förhoppningar..
      Tyvärr är dagens "journalister",skolade in i denna prokommunistiska skola..
      Så länge folk fortsätter att läsa deras dravel,och tar intryck av detta svammel,finns ingen bättring i sikt.Min profetia står jag fast vid,det hela kommer att sluta i ett chaos,av sällan skådat slag !!

      Radera
  2. Jag håller inte med dig idag. Fortsätt och läs hela artikeln. För att vara Sydsvenskan så tycker jag att intervjun faktiskt är ganska bra. Medger att inledningen av artikeln är låg men som sagt, läs hela. Det framgår ju för läsaren att Åkesson faktiskt får säga hur han och partiet ser på vissa vitala frågor.

    Visst raljeras det men intervjun berättar också om att Åkesson och hans företrädare aktivt rensar ut de som inte sköter sig i partiet och att han arbetar på att partiet skall respekteras som vilket annat parti som helst.

    Intervjun berättar också för läsarna att medlemmarna i SD utsätts för "systematiska hot från den autonoma miljön och vänsteraktivister ur Afa (Antifascistisk aktion)". Det är väl bra information till läsarna, tycker jag.

    Anonyma Ante

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väl inte i första hand detta som Carina ville peka på.Personligen uppfattade jag hela artikeln som vinklad,och med en ironisk underton !!
      Men har man som du Ante,vant sig med denna typ av "journalism",har jag viss förståelse för dig ....

      Radera
  3. Tack, Ante, så sorgligt att jag, precis som Lars säger, har tappat både hopp och förväntan. Det skall mycket till nuförtiden för att ge consensus-media en ny chans. Det står mig bokstavligen upp i halsen, så desillusionerad har jag blivit.
    Men om det är som du säger så gläder det mig, och jag hoppas att det finns många som fortfarande orkar läsa hela intervjun! Hoppas det är början på en normalisering.

    SvaraRadera
  4. Visst är artikeln vinklad. Åkesson suckar, skruvar på sig, triumferar och påstår. Och han var på en all-inclusive-semester i Turkiet.
    Men 22-åriga Fatima talar så stillsamt.
    Artikeln är laddad med känslor och outtalade insinuationer.

    SvaraRadera
  5. Vilka är bakåtsträvare, dom som importerar folk från U-länder.

    SvaraRadera
  6. Anna, det är dom där små små detaljerna som varje PK journalist vet exakt hur han ska måla texten med.
    Orkade du läsa hela?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och jag fick mig en adrenalinkick!

      Radera
  7. Modig, du. Slutade att läsa när magen och förnuftet sa att jag inte orkade mer.
    Vanmakten och vreden är en ständig närvarande, som jag måste sluta mata för hälsans skull.

    SvaraRadera