tisdag 18 september 2012

Romney för ärlig i avslöjat "valstugereportage":


Enligt Mitt Romneys uppfattning kommer runt 47% av det amerikanska folket att rösta på Barack Obama, för att de är beroende av olika slags bidrag och inte betalar skatt. De tycker de är berättigade till gratis "sjukvård, mat, sjukvård, ja vad du än kan tänka dig". Han fortsatte att det inte spelar nån roll vad han än gör, eftersom han aldrig kommer att kunna "övertyga dem om att ta ansvar för sina liv".

Obamas politik, statsministerns våta dröm och den dolda agenda som vi alla undrar så över?
Att alla de invandrare som han nu tvingar in i livslångt bidragsberoende och utanförskap, aldrig ska våga rösta på nåt annat parti.

Illa.
Jag mår illa.


SVD

4 kommentarer:

  1. Tycker mig känna igen detta Obama-system,från ett Europeiskt land..

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Jo, de flesta, kanske nästan alla vet. Illamåendet delas av många. Har vi någon gång haft så många som klagar, som går omkring frustrerade och med en stark känsla av vanmakt? Ändå verkar det vara en omöjlighet för de flesta att åtminstone försöka göra något åt det. Politiskt då, att rösta annorlunda än de gjort de sista "hundra åren". Det är bland det värsta i den här idiotin att de flesta rycker på axlarna och hoppas på att politikerna inom sjuklövern ska vakna upp och ändra sej. Någon annan får ordna upp det, bara inte jag. Så drar men sej tillbaks in i sin lilla bubbla och vill inte ta in vad som händer i världen. Man vill ju inte vara främlingsfientlig eller rasist. Jag hoppas bara att de små krackeleringar som ibland kan skönjas i den massiva PK-muren kan utvecklas till sprickor och ett fullkomligt ras. Drömma kan man ju. Ibland slår de in, åtminstone delvis. Skogis.

      Radera
  3. Bra blåsta moderater, som precis som jag, trodde på en förbättring, inte denna katastrofala försämring.

    SvaraRadera