söndag 16 september 2012

För detta kommer jag alltid att älska Laleh.


Ett riktigt underhållningsprogram, Kalle Moraeus bjuder in kollegor till Orsa.
Han ställer frågan till den stora artisten iranskfödda Laleh:
-Du är så ung, hur kommer det sig att dina låtar handlar om döden. I din ålder tänkte jag inte ens på död.
Hon svarade med T-ordet!
Det vackraste ordet i hela SAOL, som jag har efterlyst och längtat mig skogstokig efter.
 Det som nästan inte existerar längre i vårt  språk, det som alla våra politiker tycker är förmätet och genant, som de så vansinnigt felaktigt likställer med att stå med mössan i hand.

Laleh:
-Jag är så tacksam.
För varje stund, varje dag.

Jag också.

6 kommentarer:

  1. Ber att få kommentera detta om en vecka
    Nätet uselt i Trögden....

    Skepparn

    SvaraRadera

  2. Instämmer, nice!

    Så du far, Skepparn.

    SvaraRadera
  3. Sverigedemokrat och älskar Laleh? Bra tänkt! Du vet att hon är från ett annat land va? Annars kan du googla om du inte tror mig. Pucko

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, är du nu här också och försöker. Var har du fått det ifrån att SD:are inte kan gilla folk från andra länder. Det beror ju bara på hur människan är. Inte varifrån hon är. Pucko... är gott till varm korv, t.ex, eller kebab. Fast jag föredrar Coca-Cola. Eller du menade något annat? Skogis.

      Radera
  4. Ät min skit, anonym 17/09 20:58.
    lbfp57@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Anonym är ett strålande exempel på dom som inte begripit nånting över huvudtaget. Född som papegoja och kommer att dö som papegoja, hen är för tragisk att bemöta.

    SvaraRadera