måndag 17 september 2012

Driver Reinfeldt en förblindad personlig vendetta mot SD?



Eller Vaf....
Fria Tider larmar idag om att regeringen inför ett nytt prestationsbaserat bidrag till kommunerna - där prestationen går ut på att ta emot så många invandrare som möjligt.

När t.o.m korrektvärldsmästarna i journalistkåren har börjat vakna om vanförhållandena, de evigt eskalerande utanförskaps- och livstidsbidragskostnaderna, och när SD stadigt ökar väljare, då kommer regeringen med detta.
Vad är felet?

Dagens bästa kommentar:

Figgelitofäll ihop
Ingen främmande krigsmakt skulle kunna skada Sverige på det här viset som regeringen nu gör. Vi har blivit en internationell koloni för dumpning av socialt avfall.


32 kommentarer:

  1. Fy vilken läskig text du har i din header! "Tror på att alla människor, varifrån de än kommer, måste samlas under en och samma kultur", herregud människa, är du från stenåldern?? Och du ska jobba för ett flygbolag, hur går den världsbilden ihop?? Tänker inte flyga mer med SAS och jag tänker anmäla detta som stötande hos dom. Hur kan de stödja något sådant?? Ren rasistisk smörja

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Undrar mest hur denna lättstötta anonyma hittat hit? Fortsätt du läsa dina imbecilla lätt hjärntvättande bloggar så kan vi andra koncentrera oss på SANNINGEN.

    /HellBoy

    SvaraRadera
  4. haha, fjant. "Hur denna lättstötta anonyma hittat hit". Som jag ser så är du också anonym, vågar DU inte stå för vem du är?? Och nej, jag är inte lättstött, tål det mesta. Men jag ogillar skarpt dold främlingsfientlighet. Som liksom nästlar sig in i fin retorik, läskigt hur vi kan vara så trångsynta. Säg mig, har ni varit i NY nån gång?? Vad vore den staden utan mångkulturen?? Era lantisar..

    SvaraRadera
  5. Läskig text? Har du lyft näsan ovanför kommunblaskan?
    Kolla in hur världen ser ut, det är hatets och dödandets tidevarv på grund av etnisk hat och religiösa motsättningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och detta löser man genom att promt skilja människor åt, att strängt hålla sig till "den egna kulturen", vad nu det är?? Jag förstår din tanke, och ja, jag vet vad som händer i världen, fruktansvärt. Men tror inte på din easy fix.

      Radera
  6. Anonym, vad säger du om mångkulturen i Landskrona, Malmö, Eskilstuna.
    Här finns ingen dold främlingsfientlighet, du läste ju själv texten om att jag inte tror på mångkulturen.

    Jag måste be dig att inte komma till min blogg och debattera nedsättande. Ingen här är fjant eller läskig, skärp dig eller gå vidare, vi har förstått din synpunkt..

    SvaraRadera
  7. Och ja "Carina-Fina". Jag har lyft näsan ur kommunbubblan, jag har varit världen runt. Du må vara purser och berest, men tro inte du är ensam om det. Jag har bott i 3 världsdelar, besökt varenda en, vänner över hela världen, så ja. Jag vågar påstå att jag vet en del om många olika kulturer, religioner och om hur världen ser ut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
    3. Anonym 21:17. Att försöka nedvärdera någon med att klaga på stavfel är inte seriöst. Inte någon av dina inlägg har varit seriöst nog att ens svara på. Jag antar att Carina har låtit dej hålla på för att visa oss läsare hur, rent ut sagt, dumt och ointelligent du svarar. Att du minsann är bättre än oss i allt. Bättre än Carina i alla fall. Jag tror inte för ett ögonblick på att det du skriver om dej är sant. Dina inlägg verkar inte vara skrivna av någon som är gammal nog att ha hunnit med ens en bråkdel av vad du antyder. I sak anser jag att du är helt fel ute. Sen får du givetvis ha din egen mening. Men på den här bloggen lär du inte träffa många, om ens någon, som sympatiserar med dej. Skogis.

      Radera
  8. Nä, inte alls prompt skilja människor åt. Bara göra som vi gjorde förr, när vi hade en fantastisk arbetskraftsinvandring, som alla älskade sitt nya land och med glädje integrerade sig, och levde i en lycklig symbios.

    SvaraRadera
  9. Anonym, tog bort din nedsättande kommentar till en av mina läsare. Här respekteras alla, dyslektiker också och stavfel också.
    Bara inte juvenila och hatiska påhopp.
    Förresten så heter det prompt, inte promt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha-haha... Vilken replik, vilken smäll. Snacka om glashus. Nu tog du ju bort det jag svarade på, men mitt svar är väl generellt nog för att gälla fler av den juveniles inlägg. Sicken en loser. Skogis.

      Radera
    2. Se där! Du tog bort min kommentar för att den poängterade ett stavfel, men så gör du det själv? Hur får du ihop det?

      Radera
  10. Ja, jag tror vi sett och hört tillräckligt. Dom här trollen är det bäst att tiga ihjäl.
    Gärna debatt, men inte vilda dunkar i huvudet på folk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl bäst att rensa lite emellanåt. Men i lagom dos är det uppfriskande att se PK-maffian hitta hit någon gång. Med tanke på deras genomskinliga och numera välkända retorik att undvika svara i sak, utan hela tiden komma med de mest vilda påstående och beskyllningar. Det finns inte en chans att svara med vett och sans på sådant. Alltså hamnar man i underläge rätt snart och de och deras gelikar tycker att de vunnit debatten. Man skulle tro att de är kvar på mellanstadienivå. Men de finns i kommentatorsfälten på många bloggar och sprider sitt gift och en del går väl på det. Skogis.

      Radera
  11. Sen spelar det faktiskt ingen roll om någon inte tror mig eller ej, gällande mina vistelser utomlands. Men jag kan med ganska stor säkerhet säga, att trots min lägre ålder, har jag sett och upplevt många fler platser än dig. Nu är ju detta ingen tävling, men så är det bara, och ja, jag är stolt över att vara så priviligerad - att jag haft möjligheten till allt detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym 22:02 Okej, jag kan iofs. ha svårt att tro på dej. Men om du slutar att slå vilda dunkar i huvudet på oss, så kanske vi lyssnar mer på dina argument och vad du skriver om dej själv. Samma ton som i inlägget ovan till exempel. Du har säkert rätt i mitt fall i att du har sett och upplevt bra mycket mer än jag har. Men det ger dej ingen rättighet att i det tonläget och svansföringen förminska oss och hur vi upplever hur Sverige håller på att gå under som det land det borde vara och en gång för inte alltför länge sen var. Multikultur har inte varit någon "hit" någonstans som jag har läst och sett. Det beror väl också till stor grad i vilka som kommer hit. I min värld är det självklart att de som kommer hit ska anpassa sej till det svenska samhället. Sen vad som försigår i deras hem vad gäller kulturyttringar får stå för dem själva. Så länge det inte stöter sej med svensk lag, bör man kanske tillägga. Jag håller där. Alla som läser har väl fått en god idè om vad jag menar och vill ha sagt. Skogis.

      Radera
  12. Det spelar ingen roll vad regeringen hittar på. Det är för lite och försent och nu går vi mot rekordstor invandring.

    Jag har sagt det förut här tror jag, men med de politiker vi har idag (och media) så måste det bli mycket värre med miljardrullningar på ghetton, socialbidrag, arbetslöshet, bostadsbrist etc, för att det ska kunna bli ändring. Det är bara att se om sitt hus och hålla i hatten.

    Samt hoppas att våra grannländer fortsätter med sitt så kontrasterna blir desto större mellan vettig invandring och vettlös.

    /Läsare

    SvaraRadera
  13. Bra kommentar av Läsare!
    Den anonyme förstår inte ens varför han kallas just "anonym"....att vara ung och berest verkar i detta fall vara något negativt. Bojkotta du "anonym" SAS i fortsättningen på dina jorden-runt-resor så känns det nog bättre för dig, we couldnt care less!

    /HellBoy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkerligen, men jag tror inte SAS gillar det

      Radera
  14. Carina slutade sin anställning för år sedan så din lilla bojkott är ett patetiskt slag i luften....inte ens det fattade du, gott in himmel!

    /HellBoy

    SvaraRadera
    Svar
    1. undrar varför hon fick sluta då, "lilla du", haha

      Radera
  15. SAS kommer att få glädjen av att slänga luren i örat på nån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe, och det tror du på? Det finns bra många andra flygbolag jag ändå hellre flyger med, så det är inte som min bojkott står mig dyrt? Jag tyckte bara de skulle veta hur en av deras anställda skriver offentligt, och om de verkligen vill bli kopplade till detta? Vilket jag märkte att det inte ville

      Radera
    2. men om du inte arbetar för de längre så är då väl allting gott? :D Jag menar för resenärernas del.

      Radera
  16. Det vi ser i samhället idag är ett enat politiskt försök att återupprepa Mao:s Kulturrevolution.
    I den "Långa marschen" har PK-samhället formats med hjälp av statsunderstödd media.
    Nästa stadium "Det stora språnget", att radera vårt land,dess historia och dess folk, förbereds genom att denna media, i ett första steg, stänger sina kommentarsfält.
    Att försöket fått god genomslagskraft visar anonym "Anonym", som dyker upp här,nu och då. Ja, jag är också anonym då jag är rädd för att bli socialt avrättad, vilket kutym under vår svenska "Kulturrevolution"./Länsmansdjäveln

    SvaraRadera
  17. Alliansens högförräderi mot alla som tror de röstar borgerligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Länge leve alliansen, moderaterna i synnerhet och MÅNGKULTUREN!!!

      Radera