onsdag 1 augusti 2012

Morrn allihopa.



Skogis letar gräsklippare läser jag.


Gjorde själv ett snabb-köp på Blocket igår, ringde på en roddmaskin, noll motion på ön av förklarliga skäl, och minnena av den ljuvliga roadtripveckan satt som bomull runt magen.
Fick första tjing om jag hämtade direkt. Sagt och gjort.

Ehhhhhh..... Den var lite stor......
Hur få in i min lilla nissan micra???
Inga problem - bara att cabba ner.
Ägaren bar in belätet i bilen, och utan tak - nema problema!

Fast i bilen började jag tänka efter det jag skulle ha gjort före, dvs fundera på hur jag själv skulle orka bära den, och ens få ut den ur bilen.
Samtidigt hopade sig molnen på himlen - de blev mer och mer hotande, svartare och svartare och tre illavarslande regndroppar på vindrutan.

Så där satt jag i en öppen bil, med en jättefin megatung roddmaskin och himlen höll fullkomligt på att öppna sig över mig.........
Och undrade hur de lugna, sansade, eftertänksamma, välplanerade, människorna har det i sina liv.

13 kommentarer:

  1. Ingen gräsklippare än, främst av ekonomiska skäl.
    Jag kan inte låta bli att tänka så här. En massa vatten i en öppen bil... och en roddmaskin... finns det inte någon logik i detta, och en uppenbar möjlighet. Skogis.

    SvaraRadera
  2. Ingen kan som du, se det positiva i allt elände, Skogis!1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är annars den mest pessimistiska personen jag känner. Hur gick det egentligen för dej? Blev det något av regnet? Vi människor tåler ju en del regn. Det är värre med bilinredningar. Skogis.

      Radera
  3. På vår grann-ö, har de flottat ut kor och får för sommar-bete, vad tror du om det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flott gjort. Man får tacka.
      Djur som trivs och samtidigt oftast utför ett fint naturvårdande arbete. Win-win, tror jag. Skogis.

      Radera
  4. Regnet kan var en skänk från ovan Carina..Han kan ha tittat ner till dig,och förbarmat sig över din torrläggning !! Nu har du ju både och..samt därtill en rentvättad bil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar om det är samma en som tittar ner när jag äntligen har samlat mej för att gå ut och få nåt gjort. Strålande solsken ända tills jag har plockat fram grejer etc. Som för att invagga mej i säkerhet. Men sen. Regn och åter regn. Ända tills jag ger upp och går in igen. Då brukar det klarna upp. Retligt. Skogis.

      Radera
  5. Ta av och ta på-väder, sånt har vi idag.

    SvaraRadera
  6. "Och undrade hur de lugna, sansade, eftertänksamma, välplanerade, människorna har det i sina liv."

    Oändligt tråkigt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sak samma Argus,tänkte jag idag när jag stod i kön på Willys.Inte för att jag har någon brådska längre i mitt liv,men måste ändock erkänna,att ibland börjar det koka inne i en..
      Ett sådant tillfälle skedde nu på för-middagen.En äldre pedantisk(troligen f.d. Lotta)kvinna ställde upp sina varor på bandet,"på rak linje,och rättning höger"..Kollade om allt var helt perfekt ännu en gång,och tittade sig belåtet omkring..
      Vi två män som stod närmast,kom under tiden överens om,att vi inte var militärister !!

      Radera
  7. Urbota tråkigt. Men underbart enkelt....?

    Men, Lars, kunde du låta bli att bara pilla lite och obstruera i damens raka linje? Bara för att se vad som skulle hända?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det åter nåt chall på överföringen..
      Skrev ett svar till dig här...Men det hamnade under "Hokus,Pokus" på din OS-sida !!
      ????????????????????

      Radera
  8. Om det är någon som skulle råka ut för detta är det DU!!! Skrattar högt i min ensamhet i Värmland när jag ser det för mitt inre öga. V.

    SvaraRadera