fredag 17 augusti 2012

Findus har dödat alla fiskarna Vegeån



"Men det är svårt att åtala för miljöbrott."
Läs gärna mer i HD, om du känner för att elda upp dig till bristningsgräns.
För.
Vi vet ju alla hur lätt, enkelt och helt oproblematiskt det är att åtala en liten människa, ta t.ex en restaurangägare som får besök av en livsmedelskontrollant som hittar en matkniv med en millimeter rost på, eller att alla i personalen inte gått livsmedelsverkets hygienutbildning det senaste året.
Där läggs inga feta fingrar emellan.

4 kommentarer:

  1. Carina:
    Ja får säga som den alkolist som försvarade sig inför sin arbetsgivare...när denna sa:
    "Arbeta kan du inte,men supa det kan du"..
    "Men chefen,det är ju en dj-la skillnad" !!
    I detta fall rör det sig om STORA NESTLE...om jag inte tar fel.Inte en liten krögare på en Ö.

    SvaraRadera
  2. Det är lyckligtvis inte hos oss det varit rost på kniven och utbildning saknas, det är fall jag googlat upp på nätet för jämförelsens skull.
    Men vi ska inte vara kaxiga, alla svenska små och stora restauratörer har ett ständigt hot om oanmälda besök över sig.
    Inte mig emot, klart som fanken att en restaurang ska stråla av nyskurad renlighet och välutbildad personal. Men rimlighet är det jag efterlyser. Ingen dör av den stackars småföretagarens knivsudd rost, men nu dör allt levande liv i en å.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt det var inte min mening att såra någon..
      "De va bara ett exempel Helge"..

      Radera
  3. Ingen fara, Lars, ville bara rätta till ev missförstånd. Sov gott, om det går, efter rysarhotet mot Norge.

    SvaraRadera