onsdag 29 augusti 2012

Anticurlinggenerationen i mångkulturens Sverige.


Mamman orkar inte ta sin pojke till fotbollsträningen två gånger i veckan.
Men stadsdelsförvaltningen i Malmö - where else - ansåg inte att det är skäl för berättigad hjälp. Men nu har dom ångrat sig, en kontaktperson tar honom till träningen, ty att mamman ingte orkar, ska inte drabba barnet.
Rätt så.
Fast en kick i de bakre regionerna på madamen borde få fart på henne.

Så lösningen är självklart svenskt underdånig, feg och helt felaktig.
Orkar föräldrar inte ha barn ska dom inte ha några.
Omplacera barnet.


skanskan







7 kommentarer:

  1. Så du tycker att man skall omplacera barnet och skattepengarna skall gå till en annan person/vårdnadshavare? Varför kan inte barnets mamma får den hjälpen istället? Är inte barnets bästa att vara med familjen?

    SvaraRadera
  2. Att vara med någon som skiter i en? Nä det tror jag inte är bra för någon.

    "Hjälpen! som ges nu går ju inte till mamman. Utan till det barnet som kommer åkande med en annan person och det står "min mamma orkar inte" i pannan på honom. Bevare pojken.

    SvaraRadera
  3. Apropå curling. Skrivet med reservation med tanke på avstånd, trafiksituation, barnets ålder osv. Kunde inte barnet ifråga ta sej till och från träningen på egen hand? Kanske som ett led i träningen? Det är väl inte bara till nytta att i alla situationer "curla" sina barn. Det betyder väl inte automatiskt att man "skiter i" ungarna för det. Hur det är i just det här fallet vet jag ju inte. Det verkar ju lite allmänt konstigt. Skogis.

    SvaraRadera
  4. Om det är 20 min cykelväg, eller gångavstånd och barnet är stort nog finns ju inte problemet. Men jag hoppas innerligt att inte tidningarna gör en artikel om nåt så dumt.
    Fast. När jag tänker efter så.......

    SvaraRadera
  5. Mer info om ämnet och även en ledtråd till hur det har blivit som det har blivit. Jag säger bara z*******: http://www.swedenconfidential.info/2012/08/30/svensk-tioaring-far-kontaktperson-for-att-komma-till-fotbollstraning-mamman-orkar-inte/

    SvaraRadera
  6. Grabben ska skänka bort morsan på blocket :p

    SvaraRadera
  7. Fy skam, fy skam, för ingen ville ha na.

    SvaraRadera