tisdag 19 juni 2012

Mannen som man antingen hatar eller älskar - Julian Assange.


Assange söker nu asyl i Ecuador för att undkomma utvisning till Sverige och våldtäktsåtalet.
Förstår noll.
Grabben är en chicken!
Han är efterlyst för sexuellt ofredande , så varför gömmer han sig och flyr?
Vi har inget dödsstraff, och inga påföljder som skrämmer ens den brutalaste återfallsförbrytare.
Varför vill Assange som den ende i världen inte ha Sveriges berömda soft punishment treatment??
Jag lovar, allting annat är värre.



sydsvenskan

4 kommentarer:

  1. Hallå Carina!

    Jag är inte så insatt, men vad jag tror (med stora bokstäver) så är han övertygad om att utlämnas vidare till usa. Och Reinfeldt kanske vill ha en fjäder i hatten av Obama-organistationen, alternativt att Obama her en hållhake på gamla "svedala".

    Så jag tror det ligger en hund begraven, varför anmäler tjejerna våldtäkt en vecka efter lite sex? Det måste gälla mycket mer här... som vi inte vet om än.

    Men det är vad jag TROR. :D

    SvaraRadera
  2. Jag skriver som föregående skrivare. Han kommer garanterat att bli utlämnad till usa och där väntar betydligt värre straff för att han varit en nagel i ögat på etablissemanget "over there".

    Personligen tror jag att han inte är skyldig till det han är anklagad för, här i sverige. Det är bara att gräva lite så märks det att något är lurt med hela historien.
    //Tina.

    SvaraRadera
  3. AHA- och givetvis!
    Tack för era kommentarer, det gick inte ihop för mig, visserligen är han blond men straffet för det han är misstänkt för skulle väl ändå inte bli mer än försöka att sparka livet ur nån, dvs frisläppas.
    Men tror ni verkligen statsministern skulle ha så mycket råg i ryggen, och lämna ut honom. Då skulle ju statsministern hamna i blåsväder, och det tillståndet verkar skrämma honom, då mod och civilkurage är hans bristvara.

    Instämmer Tina, groupies som anmäler efter att de fått klenoden i säng, hur sjukt är inte det?

    SvaraRadera
  4. Hej igen Carina!

    Om du orkar och hinner, lägg lite tid på denna sida

    http://samtycke.nu/2010/09/30/fallet-assange-uppgifter-raderas-om-och-om-igen/

    Reinfeldt i blåsväder? Nja spelar ingen roll om han står mitt i en tornado, han skulle psyka ut molnet med den arrogans som bara han har. Han är nog lite, vad heter det "sociopat" eller nåt...

    SvaraRadera