lördag 16 juni 2012

Häng me på party!


  Jag lämnade den karga älskade ön längst ut i havsbandet, för att åka in till stan och parta loss på sommarmingel med musik och dans.                                                                                          
                                                                                                   
                                                                                                     
                                                                                                       
                                                                                                     
                                                                                                               
                                                                                               
                                                                                                           
                                                                                                   
                                                                                                   
Den fagraste blomsterprakten fullkomligt överväldigade mig på promenaden till älsklingskompisen.
Följ med och njuuuuuuuut som jag - min promenix på 20 minuter gav mig det vackraste som finns på jorden - Sverige i början av juni.

Älsklingen Vallmo, cerisröda pioner, stora som tefat..........



 Blåklint och prästkrage......








.... och en kelen hund.



 Den ljuvaste doften av kaprifol fick mig att bara stå alldeles stilla- och andas.






Det rikt flödande gullregnet.....gräsmattor fulla av tusenskönor, nyponrosor på villovägar, rosenjasmin, spirea och rhododendron.


Här förevigar jag två glada minglare som skakar loss,tjohhoooooooo!

6 kommentarer:

  1. Dina bilder värmer i en för övrigt ganska grå värld. Det har regnat och himmelen hotar med mer. Inte så sällan regnar det inombords också. Det mesta är åt skogen och där sitter jag på gott och ont. Mest gott ändå. En månad kvar till semestern, fast semesterkassan gick åt till att serva bilarna. Jag skulle också, som våra invandrade vänner, vilja ha 25000:- skattefritt i månaden med det mesta annat betalt. Eller är det också en myt? Jag är envist gnagande avundsjuk på vår nya adel. Skogis.

    SvaraRadera
  2. Har hört av mamma att ni verkar gå en ny eländesssommar till mötes därnere, skulle så gärna dela med mig...!

    Ja politikernas särbehandling skapar så mycket sorg, så mycket vrede, så mycket frustration, och ja.....hat.
    Önskar de kunde begripa.

    SvaraRadera
  3. Ser att det liksom i södra Sverige,fortfarande är en form av senvinter hos er..Men likväl har blommorna vågat slå ut i full prakt !!
    Hos oss i söder,har Ozonskiktet återhämtat sig och "klimatförändringen" med dess värme(och dystra utsikter),har i varje fall hittills inte visat sig i mina trakter...Men liksom landslaget i fotboll,kan allt framöver bara bli till det bättre !!

    SvaraRadera
  4. Ja idag var det koftan på. Annars har vi haft det underbart, åtminstone ute på ön, Björn och jag ser ut som neg....som pepparkakor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan, där kunde du ju hamnat riktigt galet. Tur att du hann hejda dej. Det kunde bli dyrt annars. Taxan är väl från 27000:- och uppåt. Annars är jag nog mest lite avundsjuk på de som blir bruna som neg..., (attans), som pepparkakor menar jag, bara solen visar sej. En annan blir mest röd och sen flagnar det av. Skogis.

      Radera
  5. Indianblod,Skogis, var stolt över det!

    SvaraRadera