tisdag 12 juni 2012

Den moderna kvinnan har verkligen simultankapacitet.


Den danske författaren Jörgen Leht skriver i sin senaste bok om sin kvinna:
-" Det var som vanligt det pikanta, att hon tar sin mobil med sig i sängen så att hon kan göra två saker samtidigt.
Som om det är ett slags ekonomi. Hon kan föra samtal med vänner och familj medan vi älskar.
Det är kanske någon som skulle tycka att det verkar arrogant.
Men så ser inte jag på det. Jag tycker att det är fräckt och pirrande."

Hmmmmm.

En ny innebörd av "en stund för bara oss själva"?


ekstrabladet

2 kommentarer:

  1. Jag tror nog att du är lika modern, som hon på bilden.
    För hur hinner du annars med allt?

    Man vet inte riktigt hur fräck man kan vara i sina kommentarer på din blogg, för du är ju gift och har barn.
    Men det känns lite som om du bjuder in en, eftersom du själv tar upp detta med sex (som ju upptar de flestas tankar dagligen och stundligen, om man fortfarande är vid liv vill säga).

    SvaraRadera
  2. Hahahaha- ha tok-Maverick!!
    Jag sköter make, barn, hundar, vänner, två hem, tusentals gäster och min älskade, älskade blogg - tills jag går och lägger mig!
    Sen i sängen då gör jag bara samma sak som du och alla andra.......fast lite effektivare - blink, blink.
    Och så går jag omkring och pratar lite.

    Och så tål jag allt skoj, Björn också vars alla många skrattrynkor var de som jag förälskade mig i.

    SvaraRadera