torsdag 31 maj 2012

Säga vad man vill om Mallmullah,

Men långtråkigt blir det aldrig där.
expressen skriver idag om grannarna i Malmö som inte längre står ut med "vrålonaneraren".
Innovativt språk må jag säga, trodde länge att "austerity" skulle bli årets ord 2012, men "vrålonaneraren" kommer upp som en dark horse här. Även om fenomenet bara beskådas kan i mångkulturens huvudstad. Det var loooooong time ago, som dikten överträffades där!!

Flera grannar har tiggt om hjälp hos miljöförvaltningen i tre (3) års tid, med mannens sena TV-onanivanor med högljudda vrål både dag och natt, men fått nobben.

Reinfeldt säger att arbetslinjen kan bli en räddningsplanka här, mannen måste få något annat för händerna.

Miljöförvaltningen?
Prova med Köpenhamns Zoo.



expressen



6 kommentarer:

  1. Exotiskt. Den mannen är nog flyhänt. Han kan inte ha tummen mitt i näven. En räddningsplanka behövs nog... mitt i skallen. Så hade det väl varit tyst ett tag i alla fall. Skogis.

    SvaraRadera
  2. Eller också är det just det han har - tummen mitt i näven. Då hajjar man ju!!

    SvaraRadera
  3. Nåt har han ju mitt i näven, helt klart. Han borde kanske ha något mer i huvudet i stället. Om inte en räddningsplanka, så lite mer vett. Skogis.

    SvaraRadera
  4. Skogis:
    Hans släkting bor på 1:a våningen i "mitt" hyreshus.
    Denne man är djupt religiös,och minst 5 gånger dagligen sker hans andaktstunder med dunder och brak..Sista böjningen mot Mekka sker så sent som kort före midnatt..
    Vet inte inte om du någonsin har hört något liknande ute i din djupa skog.Men det påminner om ett åskoväder el.artillerianfall på bred front !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hörde något liknande när Gudrun drabbade oss för ett antal år sen. Inte Gudrun Schyman alltså, utan Stormen. (Jag vet ärligt talat inte vad som hade varit värst). Den förstnämnde välte träd och gav mej tre veckor utan ström, den sistnämnde... jag drar en barmhärtighetens slöja över mina åsikter därvidlag. Angående dina "problem" med religiösa utövare, så har du min djupa sympati. Jag blir alltmer tacksam för att jag har förmånen att bo där jag bor. Med dålig standard och med sina brister, men det tar jag gärna så länge jag orkar. Skogis.

      Radera
  5. Vilket liv!! De föredrar att leva nånstans.

    SvaraRadera