måndag 28 maj 2012

Efter ett dygn i världens vackraste huvudstad.


Åh det är skönt när mitt Stockholm är grönt....
Denna min andra hemstad i hjärtat, detta nav in this queing-and klämday-country.

Utländska turister örlar runt på gator och torg,- så välkomna!
Men så stoppande för den kvicka framkomsten. Och ingen tycks förstå sig på detta lands första klara regel, kösystemet.
Man FÅR inte lämna sin plats i det raka ledet, utan att ha reserverat plats med en väska eller nånting annat.

I skyltfönstren tittade mamma storögt på de nya inredningstrenderna, men var tveksam till taklampan, såvida hon inte kunde få den med ett lurvigt herrben istället.

I den stora gallerian bland alla shoppingsugna, hördes plötsligt STOPPA!!!! STANNA!! TA FAST DEM!!!
Det dundrade av fötter som galopperade,röster som upphetsat vrålade och det blev plötsligt så illavarslande tyst.
Alla skruvade ängsligt på sig och tittade undrande runt omkring.

Fast det var bara mångkulturen som var ute och bigtime-shoppade i dyra affären.
Utan pengar.
Det slutade dramatiskt på golvet med armarna på ryggen.
1 - 0 till väktarna.
0 till PR-värdet för Sverige  e.Mk.

4 kommentarer:

  1. Uppfattade du vem som var Designer till detta "konstverk" !
    Möjligen någon lokal förmåga,som gått på Konstfack ?

    SvaraRadera
  2. Säkert! Fast man får vara glad när de bara ägnar sig åt att göra lampor med dinglande dam-ben.

    SvaraRadera
  3. Förstår vad du antyder...Själv råkade jag ut för detta när jag installerade min nya digitala TV-mottagare,och var nyfiken på alla de c:a 2000 kanaler som erbjöds..
    Bilden från en "gynekologiska mottagning",förföljer mig än i dag...Men som dansken säger,"smagen e forskillig"

    SvaraRadera
  4. Man borde skicka med skyddsglasögon, Lars!!

    SvaraRadera