torsdag 19 april 2012

När den vackra, vackra fasaden krackelerar.



Foujan Rouzbeh, initiativtagare till Soppkök Stockholm, är statsvetare och asylrättsaktivist, skriver idag på newsmill, om sitt goda och imponerande arbete i landet som är utarmat på välfärd, DDR.
Nä, förlåt jag menar inte DDR, jag sa fel, jag menar Sverige.

Citat ur artikeln "Soppkök Stockholm handlar allas lika rätt och allas lika värde."
Och några rader senare: "främlingsfientliga riksdagspolitiker och annat löst pack".
??????????????????????
Vilket språkbruk av denna iponerande kvinna. Vad döljer sig under ytan, vad är det egentligen för människosyn kvinnan släpper fram på den egna kammaren.
Vad är jag som inte tror på mångkulturen - en del av det lösa packet?
Det är riktigt, riktigt obehagligt att se den skitiga sprickan i den vackra tapeten.

Läs kommentaren från Sven Ekberg:
-"Jag kan omöjligt lita på att din människokärlek är genuin och äkta och därmed tror på allas lika värde oavsett ras, kön, ursprung, religion och politisk åsikt när du samtidigt definierar vissa individer som löst pack.

Din gloria föll med ett brak, tung som en rostig järnspis till marken."

2 kommentarer:

  1. Var inte ledsen Carina, vi är i majoritet. 78% av svenska befolkningen (enligt SOM-institutet) ogillar i varierande grad den förda invandringspolitiken.

    Artikelförfattaren uppvisar narcissistiska drag i paritet med ABB men vill genom artikeln uppnå hjältestatus nu och inte om hundra år.

    SvaraRadera
  2. Tack Argus, då har jag många vänner.

    SvaraRadera