fredag 27 april 2012

En afrikan drog en Tarzan i nyhetsinslaget.

Ett inslag med Fredrik Reinfeldt från Stockholmsförorten Blackeberg i SVT.s Aktuellt visade i bakgrunden en kontroversiell afrikan stå och onanera på en byggnadsställning.
Och jag ba´:
-Ehhhh ja.........Och???
En svart man som onanerar.
Förstår inte nyhetsvärdet.

När jag hade arbetat ett år på SAS så fick jag äntligen de eftertraktade ID-biljetterna, de som  gav oss flygbolagsanstlällda en  möjlighet att resa över hela världen med rabatterade priser, om det fanns plats på planet.
På tjugoåriga rätt omogna ben skulle jag bjuda min mamma på ett sagolikt äventyr, via New York och Antigua till Barbados, och där på Barbados hyrde vi av en amerikansk familj ett bed-and-breakfasthotel mitt  på den vita stranden.
In med bagaget på rummet.
På med bikini, ner och slängde oss på badlakanen, ahhhhh sol och värme!
Plötsligt hörde vi en sång nånstans ifrån, och där i vattenbrynet satt en infödd och sjöng locktoner storsmajlande mot oss. Gulligt tänkte vi, tills vi blev varse, hans höger arm som såg ut att vara i färd med att tämja en jädrigt bångstyrig ål!!!
Min pryda mamma flög upp i hysterisk panik, jag var bara lite coolare, och hade som vanligt en plan:
-Lugna dig. Vi tar upp filmkameran, låtsas filma honom, då blir han jätterädd att vi har bevis - och då flyr han!!
Wrong plan, minst sagt. Snubben gick igång på full speedo, och hade väl aldrig varit så nära extas och samtidigt filmats av en naiv bikinisvenska. Man kan lätt säga att I made his day.
Så vi tog snabbt mammas utväg med rivstart så sanden sprätte, och flög in till vår värd med andan i halsen.
Hans förslag?
-Ignorera honom, dom tittar bara, gör inget.
Sen följde 14 dagar med onanerande män, de satt i träden,  i vattnet, på parkbänkar, ja överallt, hela tiden.
Jag vill inte påstå att vi vande oss, men vad alla kränkta färgade svenskar nu må säga om den saken, så måste det absolut vara något akut och oerhört påträngande med driften.


Fria tider

6 kommentarer:

  1. Strindberg
    GiftasI:I Dygdens belöning
    Skulle vara kul att vara med om den killens reaktion.( Ja, Strindbergs)


    Signatur för dagen:
    Pryd gammal man

    SvaraRadera
  2. Han blev väl bara så betagen i lilla fru Lööf så han helt enkelt inte kunde hålla sig? Jag får själv en flashback av "När Harry mötte Sally" när LFL är på TV.

    SvaraRadera
  3. Nä,lika gillar lika, denna gång!
    Han fick syn på sin raskompis, exelensen,herr Fredrik,givetvis...

    "Den pryde gamle mannen" igen

    SvaraRadera
  4. Förmodligen ad modum JFK
    Alla öppningar...
    ( Inte f-n visste jag att jag är så här rättfram)

    Oldis igen!

    SvaraRadera
  5. Oldis, här kryper de fram, de rätta egenskaperna!!!

    SvaraRadera