lördag 21 april 2012

Journalisten Andreas Ekström har gått vilse.


Andreas Ekström, kulturjournalist, Sydsvenskan skriver en ilsken krönika i Journalisten:

-"Klassisk mytologisering av medierna.

Med intresse, och stigande häpnad, har jag följt det nya svenska ´Tryckfrihetssällskapet´ och dess etablering i Malmö."
Sen väller svadan likt röken från en isländsk vulkan.

Journalisten Andreas Ekström vevar i luften, lika ettrigt som en terrier, bara tuggar och sluggar vilt omkring sig.
Mot tryckfrihetssällskapet.
?
Journalist mot tryckfrihet.
?
Bara i Sverige, mina vänner, bara i Sverige.

"Med intresse, och stigande häpnad tar jag mig för pannan!", skulle jag ha sagt om jag haft en faiblesse för det högtravande.
Men det har jag inte.

2 kommentarer:

  1. Hej Carina
    Jag var där på det senaste mötet med svenska tryckfrihetssällskapet och det var jättebra och intressant.
    Yttrandefrihet och tryckfrihet är inget vi har för evigt, det måste vi värna varje dag.
    Eva-Marie

    SvaraRadera
  2. Ingrid Carlqvist är en kvinna/journalist som heter duga!;)

    /HenrikP.

    SvaraRadera