fredag 16 mars 2012

The show must go o-o-o-nn!


I dag öppnade Moderaternas Sverigemöte i Örebro där över 1800 lokalpolitiker deltar.
Och med Löfvén flåsande i nacken, reser sig hurtfriskt det nya arbetarpertiets Fredrik Reinfeldt på 9.

Framför M-banderollen "Tillsammans - Nu tar vi nya tag" inträder den vingklippte och privat sargade statsministern, till dånande applådåskor och exalterade visslingar.
Reinfeldt tycks skämtsam och på gott humör, och utan att blinka slänger han ur sig:

-"Utanförskapet har minskat med 200000 individer."

Där på Conventum bland partikamraterna kan Reinfeldt säga vad han vill.
Och komma undan med det.

Här hemma hos mig föredrar jag att se nyktert på verkligheten.
Jag ser klart det importerade kriminella och fattiga eländesutanförskap, som alliansens politik skapar med massinvandringen som är förbjuden att ifrågasätta.
Och jag vägrar blunda, förtränga, låtsas eller masspsykotiskt inbilla mig att verkligheten är rosafärgad.

expressen KG Bergström

2 kommentarer:

  1. Framgår inte om även,Miljöpartiet och deras "språkrör" deltar...Min nyfikenhet grundar sig på det samarbete som på min tid,förekom mellan de s.k "systerpartierna..Då var det alltid Centern o.FP som utbytte vänskap !! Kanske är hela 7-klövern nu närvarande,och deltar i de stående ovationerna för landets diktator ?

    SvaraRadera
  2. MP ligger nog ner och kysser hans fötter. Däremot tveksamt om de krympande allianskamraterna är lika begeistrade.....

    SvaraRadera