torsdag 8 mars 2012

En del svenskar är inte så noga med demokratin.



Idag satt jag i bilen och lyssnade på P1, och fick höra om att SRs ekonomikorrespondent varit i taxitumult på Arlanda.
Jag spetsade öronen, har ju själv som bekant egen avskyvärd upplevelse av den nya taxipöbeln, även om PK naturligtvis tyckte att det var denna "klimakteriekossa som uppviglat taxichaufförerna".

Hedersmannen och ekonomikorrespondenten Staffan Sonning anlände med flyg till Arlanda, och på väg till sin taxi såg han en brittisk dam bli fräckt uppskjörtad av friåkare. Sonning vände sig vänligt till den brittiska kvinnan och sa upplysande, att om hon valde en annan taxi så kunde hon få resan för halva priset.
Och jäklar i min lilla låda om detta tog fullkomligt hus i helvetet!!!!
Taximobben blev utom sig av raseri när han varnade kvinnan för att betala ockerpriser.
Ett 15-tal chaufförer, alla mot en som vanligt, gick till verbalt hotfullt angrepp mot Sonning, och gastade efter både väktare och polis som också tillkallades.
Oklart varför.
Ty, som Staffan Sonning lugnt konstaterade; "jag har rätt att tala med vem jag vill."

Än så länge.
Ju fler vi blir i vårt land med noll visioner om demokrati, och som föredrar sitt gamla liv enligt gatans parlament, desto mer hotade är våra rättigheter.


Här kan du lyssna på Sonnings hotfulla upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar