söndag 26 februari 2012

Rapport från bomblarm i bananrepubliken.

En övergiven väska har hittats i avgångshallen i utrikesterminalen på Landvetter flygplats.
Polisen har spärrat av ett område kring säkerhetskontrollen i utrikesterminalen där väskan hittades. Väskans ägare, två turkiska passagerare med Turkish Airlines, har inte lyckats förklara innehållet,
?????????????????

SMSrapport från en kompis som befinner sig mitt i detta kaos i detta Sverige, där skolor inte fungerar, polisen inte fungerar, psykvården inte fungerar, rättsväsendet inte fungerar, infrastrukturen inte fungerar osv, osv och där ingen jävel vågar ta ansvar så allt är alltid nån annans bord, och fel.
Sms:
-"Strandsatt på Landvetter i den största clownföreställning jag varit med om i hela mitt liv.
När jag kom till flygplatsen var entrén stängd.
Man fick inte komma in. Ingen visste varför.
Någon gick in på aftonbladet och läste något om en misstänksam väska.
Stod en timma i kylan.
Ingen information.
Efter en timme kom en tjomme som sa att man skulle vänta i inrikesankomsthallen, där mer info skulle finnas.
Men här fanns ingen info. Hallen är proppfull.
Ingen vet. Ibland kommer det meddelande på högtalaren men volymen är så låg så ingen hör vad som sägs.
Nu ryktas det att äveninrikes ankomsthall ska evakueras. Kanske är det så, men den informationen har ingen hört officiellt.
Ringde SAS, stod i kö 20 minuter.
När jag kom fram fick jag svaret att bara SAS på flygplatsen kan boka om biljetter inom 24 h före avgång.
Men flygplatsen är stängd, sa jag.
SAS svar: då får du vänta tills den öppnar .
Klick.

Sverige krishanteringsvärldsmästaren, land of extrem proactiveness och superproffsig informationskontroll. Här har vi beredskap för alla eventualiteter.
NOT.

GP
GP

6 kommentarer:

  1. Sådan handlings-förlamning måste vi räkna med i detta främlings-vänliga land,där inget ont kan inträffa.Det som nu skett på Landvetter är ju i stort lika osannolikt,som kränkraftsolyckan i Harrisburg,Tjernobyl och Japan...Kanske rent av en förolämpning mot en av "våra nybyggare"...
    Som vanligt de som överlever får se !!!

    SvaraRadera
  2. Minns du, Lars när allt i vårt land fungerade, tryggt och stadigt. Alla kunde man lite på och ärlighet var ett kännetecken.
    Minns när jag åkte till Spanien, Grekland och Italien, men himlade med ögonen och kallade dem för manjana-land....
    Det var då det.

    SvaraRadera
  3. Ja Carina ännu minns jag hur annorlunda allt var före massinvasionen..Minns också hur behändigt och lätt inbokningarna tidigare förlöpte,innan flygplanskapningar och sprängningen över Lockerbie skedde.
    Minns också väl vilka det var som låg bakom denna terror..
    Gör du ??
    Även om inte allt var bättre förr,är idag allt betydligt sämre...

    SvaraRadera
  4. Om. Hela mitt arbete var ju en potentiell bomb efter nine-eleven.

    SvaraRadera
  5. Nu har vi fått svaret...Det bidde en "tumme-tuta" Dessutom skämde man ut sig,genom att rikta sådana hemska misstankar mot en gäst...rasister m.a.o

    SvaraRadera
  6. 2000 människor drabbade av en papperstiger. Heja Götet.

    SvaraRadera