söndag 12 februari 2012

Av hjärtat TACK och LYCKA TILL, Tryckfrihetssällskapet.


Tryckfrihetssällskapet har nu grundats och haft sitt första möte. Deras grannlaga uppgift är att för oss manipulerade svenskar sprida kunskap om att våra demokratiska fri- och rättigheter är hotade.
I vårt land idkar journalisterna en sådan katastrofal självcensur att de faktiskt döljer fler obehagliga problem för oss och sanningar än avslöjar dem.

Niklas Orrenius ska såklart hyllas för en stund av klartanke, och att ha rannsakat sig, och uttryckt det såhär:

- ”Jag tycker illa om Sverigedemokraternas politik och lät detta påverka mitt omdöme. Därmed anslöt jag mig till en redaktionell tradition på Sydsvenskan och, vågar jag påstå, på de flesta andra nyhetsredaktioner.”

Tryckfrihetssällskapet är en partipolitiskt obunden förening vars främsta syfte är att kämpa för det fria ordet, varhelst det hotas och oavsett vem som hotar det. Hela Europa, men läget är värst i Sverige eftersom vi lever under en sådan bedövande tystnad och konformism.

En skam, ingenting annat, att det ska behövas här.


Tryckfrihetssällskapet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar